با جمعیت مستقل امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) آشنا شویم

۲۰م آذر ،

برترین مجله اینترنتی ایران

جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) به طور رسمی در سال ۱۳۷۸ به عنوان یک سازمان مردم نهاد با هدف کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی تاسیس شد. جمعیت همچنین در سال ۱۳۸۹ موفق به کسب مقام مشورتی در شورای امور اقتصادی – اجتماعی سازمان ملل متحد ECOSOC به عنوان یک سازمان مردم نهاد گردید. دانشجویان عضو این جمعیت به فعالیت های داوطلبانه اجتماعی و امدادی برای کمک به کودکان و زنان نیازمند در جامعه می پردازند.

جمعیت در دانشگاه صنعتی شریف دارای دفتر رسمی می باشد و در سایر دانشگاه های تهران و شهرستان ها نزدیک به ۵۰۰۰ عضو فعال دارد. اعضای جمعیت در سال ۱۳۸۴ اولین دفتر رسمی مردمی خود را در جنوب شهر تهران و در محله مولوی بازگشایی کردند و نام خانه ایرانی را بر آن نهادند تا نمادی باشد از قدمی بزرگ برای آبادانی ایران توسط دانشجویان ایرانی.

با جمعیت مستقل امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) آشنا شویم
کودکان کار و خیابان تنها و بی پناه با پای برهنه در خیابان کنار زباله ها قدم می زنند تا شاید دست مهری دستان شان را بگیرد و بفشارد.

جمعیت در حال حاضر هشت خانه ایرانی فعال در مناطق محروم شهر تهران در محله های مولوی، خاکسفید، دروازه غار (شوش)، فرحزاد، میدان شاپور، خیابان قزوین، ورامین و شهر ری دارد. همچنین نمایندگی های این جمعیت در شهرستان ها نیز دفاتر امدادرسانی خود را در مناطق محروم برپا کرده اند.

با توجه به ظرفیت عظیم نیروهای دانشجویی فعال، جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) هیچگاه فعالیت های خود را به زمینه خاصی محدود نکرده است و همواره در زمینه های مختلف اجتماعی از تامین نیازهای اولیه زندگی (غذا، پوشاک و مسکن) برای نیازمندان تا توجه به مسئله آموزش، درمان و کارآفرینی به فعالیت و ارائه طرح و برنامه و نیز برگزاری همایش و سمینار پرداخته است.

گروه های هدف جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) را کودکان و زنان آسیب پذیر تشکیل می دهند و از مهمترین زمینه های کاری که جمعیت خود را در قبال آن مسئول می داند و طرح و برنامه های بسیاری را برای آن دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

با جمعیت مستقل امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) آشنا شویم
کودکان تحت حمایت یکی از خانه های ایرانی جمعیت امام علی در محله خاکسفید تهران

۱- غذا رسانی به گرسنگان و محرومان

۲- توجه خاص به آموزش و تحصیل کودکان محروم از تحصیل

۳- توجه خاص به ورزش، فرهنگ و هنر در میان کودکان خانواده های محروم

۴- توجه به مشکلات کودکان: بخصوص کودکان کار، کودکان بی سرپرست، کودکان بد سرپرست، کودکان بزه، کودکان قربانی اعتیاد، کودکان دچار بیماری های خاص و…

۵- توجه به مشکلات زنان: زنان سرپرست خانوار، زنان بدسرپرست، دختران فراری و آسیب دیده، تن

۶- فروشی اجباری در میان زنان و دختران و…

با جمعیت مستقل امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) آشنا شویم
کودکان تحت حمایت خانه ایرانی مولوی با معلم های داوطلب شان عکس یادگاری می گیرند.

تامین هزینه های جمعیت

جمعیت امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) یک سازمان مستقل مردمی (غیر وابسته به سازمانها و نهادهای دولتی) و غیر سیاسی است. کلیه هزینه های جمعیت توسط خیرین و اسپانسرهای مردمی و یا صاحبان شرکت ها، کارخانجات و خدمات خصوصی تامین می گردد و همچنین طرح های ماهیانه ۱۰۰۰ تومانی جمعیت در میان دانشجویان از دیگر راه های جذب منابع مالی می باشد.

با جمعیت مستقل امداد دانشجویی – مردمی امام علی (ع) آشنا شویم
کودکان کار و خیابان در جشن پیام مهر جمعیت امام علی شادمانی می کنند.

در ضمن جمعیت با برگزاری برنامه های درآمدزایی نظیر نمایشگاهها و بازارچه های خیریه و جشنواره های غذا به معرفی و جذب امکانات و منابع مالی برای برنامه های خود می پردازد. این سازمان همچنین خانه های ایرانی و خانه های علم خود را با کمک مردم نیکوکار اجاره کرده است و در این مراکز به ارائه خدمت به کودکان نیازمند می پردازد. این خانه ها ماهیانه هزینه های بسیاری را بر دوش جمعیت می گذارند که تمامی آن از محل کمک های مردمی تامین می گردد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.