با روابط عمومی در حوزه بانکداری اسلامی فاصله داریم

۱۸م آذر ،

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد گفت:با روابط عمومی در حوزه بانکداری اسلامی فاصله بسیاری داریم که البته این فاصله تنها به سبب نقص از سوی کارگزاران روابط عمومی‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،تقی نتاج که در دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی به ارائه مقاله با عنوان « نقش روابط عمومی در ترویج بانکداری اسلامی» پرداخت و گفت: ما تجربه بانکداری اسلامی را داریم که البته این فاصله تنها به سبب نقص از سوی کارگزاران روابط عمومی‌ها نیست.

وی گفت: براساس روندی که مراجع بین المللی اعلام کرده‌اند مجموعه پولی و مراودات حدود هزار میلیارد دلار است که به روش بانکداری اسلامی مورد مراودات قرار می گیرد. بنابراین در محیط غیر اسلامی این روش بانکداری اسلامی به شکل ابزاری و نه اعتقادی مورد استفاده قرار می گیرد.

نتاج گفت: اما به هر حال بانکداری اسلامی و روش آن سندی است که نشان می‌دهد بدون ربا می‌توان نگاه اقتصادی داشت و در اقتصاد موفق بود.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد با تاکید بر این‌که بانکداری اسلامی و یا بدون ربا در محیط اسلامی با نگاه اعتقادی مورد توجه قرار می‌گیرد گفت: از آنجایی که روابط عمومی نیز یک دانش تازه است و ارتباط بین مخاطبان مختلف را با هر سازمانی برقرار می‌کند باید در حوزه روابط عمومی اسلامی نیز مواردی را مورد نظر قرار داد.

وی تصریح کرد: روابط عمومی در حوزه بانکداری اسلامی با بایدهای خود فاصله بسیار بسیاری دارد البته این نقص تنها از سوی کارگزاران روابط عمومی است بلکه تمامی عواملی که در این موضوع دخیل می باشند می تواند به این موضوع پرداخته و کمک کنند تا روابط عمومی روند خود را بهتر طی کند.

نتاج خاطرنشان کرد که روابط عمومی بانک‌ها با سپرده‌گذاران بانک و تسهیلات‌گیرندگان و سرمایه‌گذاران و همچنین مشتریان مختلفی در ارتباط می باشند و در واقع کلیه اشخاص فعال در اقتصاد کشور مخاطبین این رشته قرار دارند.بنابراین روابط عمومی باید نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کند.

مدیرعامل بانک مهر اقتصاد در مقاله خود به رویکردهای علمی به روابط عمومی از جمله مدل اطلاع‌رسانی، مدل متقاعدسازی، مدل انتقادی، مدل دوسویه متوازن و میان فردی اشاره کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.