با سلام بدون مقدمه میروم سراغ اصل مطلب من با دختر…

۱۲ تیرماه ۱۳،

ناشناس ( تحصیلات : فوق لیسانس ، ۲۸ ساله )

با سلام
بدون مقدمه میروم سراغ اصل مطلب من با دختر عمویم که همسن هم هستیم ازدواج کردم و نیز خواهر من با بردار خانوم من یعنی همان پسر عمویم ازدواج کرده‌اند متاسفانه مثال زیادی که بین دو خانواده بوجود آمده است و از آنجایکه این خانواده قبلا به ماظلم زیادی کرده‌اند و باعث اذیت مادرم شده اند و الان نیز مشکلاتی را بین دو خانواده بوجود آورده است همسر من نیز دارای زبانی دراز و تلخ می‌باشد واقعا دیگر دیوانه شده‌ام و هیچ امیدی به زندگی در کنار خانواده ندارم تمام کارهای که خانواده همسرم انجام میدهد و بد اخلاقی های که با عروسشان یعنی خواهرم دارند باعث سر و صدا در خانواده ما میشود دیگر زندگی برایم شیرینی ندارد و همه چیز در نظرم بدون انگیزه است کمکم کنید چه کار باید بکنم از حرف و حدیثی که در هر بار دیدار این دو خانواده انجام میشود باز دوباره همه حرفو و حدیثها شروع میشود. الحق هم بی انصافی نمیکنم اما واقعا برخی از این دلخوری ها بانی آن خانواده همسرمم میباشد

مشاور ( خانم مریم مردانی – یکشنبه، ۲۳ تیر )

با سلام و عرض ادب
علت بسیاری از این بگو مگو ها و بحث های خویشاوندی ، دخالتهای بیجا ، عدم رعایت حریم های شخصی و نیز عدم برخورداری از مهارتهای زندگی به خصوص مهارتهای ارتباطی است. اما نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که شما نمی توانید در سایر افرادی که خارج از قلمرو خانوادگی شما هستند تغییری ایجاد کنید اما ایجاد تغییر در خود و همسرتان امکان پذیر است. بسیاری از قضاوتهای زودهنگام و پیش داوری ها و رعایت نکردن خط قرمز ها باعث ایجاد این بگومگوها می شود که معمولاً ناشی از عدم برخورداری از مهارتهای لازم و نیز شیوه های تربیتی ناصحیح است. البته همیشه اشتباه یک جانبه نیست و هر دو طرف در این بحث و مجادله ها سهیمند. از این رو لازم است که شما و همسرتان هردو به یک روانشناس باصلاحیت در زمینه مسایل خانوادگی مراجعه کنید تا مسایل را به طور جزیی بررسی کرده و مهارتهای لازم را به هر دو شما آموزش دهد. لازم است هر دو شما به خصوص همسرتان مهارت خوب صحبت کردن، خوب گوش کردن وزیبا سخن گفتن را بیاموزید. لازم است بیاموزید که حریم خود و همسرتان را از پدر و مادر جدا کرده و در صورتی که بحثی در این میان شکل گرفت هر دو شما به دنبال ختم این گونه بحث و مجادله ها باشید نه اینکه هر کدام جانب خانواده خود را گرفته و به دنبال دفاع از آنها باشید آنهم حتی به قیمت خدشه دار شدن رابطه زناشوییتان.
لازم است حریم خانوادگی خود را که شامل شما و همسرتان می شود از حریم های خانوادگی دیگری چون خانواده پدری جدا کنید. برای این حریم احترام قایل باشید و اجازه ورود هرکسی را به این حریم ندهید. در عین حال که صحبت هایی که در خانواده پدری صورت می گیرد وارد حریم خانواده خود نکنید. تا حد ممکن به دنبال حل مسایل خانواده خود باشید و حل مسایل و مشکلات خانواده پدری یا خواهر خود را به قیمت بحث و مجادله و اختلاف بین خود و همسرتان تمام نکنید. اگرچه لازم است نسبت به خواهر خود احساس مسئولیت داشته باشید اما این احساس مسئولیتها نباید باعث شکستن حریم های شخصی شود. تا زمانی که در مسئله ای تخصص ندارید در آن زمینه اظهار نظر نکنید و تنها در صورتی به کسی مشاوره دهید که در آن زمینه اطلاعات لازم را دایرد. ضمناً در مسایل و قضایای مختلف بی طرفاته قضاوت کنید. برخی ویژگی های منفی خانواده همسرتان را در کنار ویژگی های مثبتشان بپذیرید و تا حد امکان با آنها به گونه ای برخورد کنید که با خانواده خود آنگونه هستید. همین طور همسر شما نیز باید اینگونه باشد.


مشاوره راسخون / خانواده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.