با عدس پلو نمی شود قهرمان جهان ساخت!/ تا وضع تغییر نکند کشتی فرنگی تعطیل است

۲۴م آذر ،

5-35.JPG

پیشکسوت کشتی و یکی از نزدیکان محمد بنا اعلام کرد تا زمانی که امکانات برای کشتی فرنگی مهیا نشود، تمرینات تیمهای ملی کشتی فرنگی در تمامی رده های سنی تعطیل خواهد بود.

داود میرزایی که یکی از اشخاص مورد اعتماد محمد بنا است و نقش بسیاری در بازگشت بنا به کشتی پس از المپیک لندن داشت، در گفت و گو با خبرنگار کشتی ایسنا اظهار کرد: متاسفانه وضعیت کشتی فرنگی طوری شده که مدیر تیمهای ملی ترجیح داده تمام اردوها را تعطیل کند. چند ماه است حقوق مربیان و کشتی گیران پرداخت نشده، به سبب مشکل مالی وضعیت اردو و حتی تغذیه ملی پوشان اصلا خوب نیست و شورای برون مرزی هم با مسابقات تدارکاتی تیم ملی جوانان مخالفت می کند. در حالی که همین جوانها باید یکی دو سال دیگر تیم ملی بزرگسالان را بسازند.

میرزایی ادامه داد: فدراسیون کشتی دستش خالی است و جای تاسف دارد که وزارت ورزش هیچ حمایتی نمی کند. فوتبالی که بحرین یک میلیونی را هم نمی برد به خاطر یک بردش میلیون میلیون جایزه می گیرد اما برای کشتی فرنگی که ورزش ایران در المپیک را از رده های ۴۰ – ۵۰ به ۱۷ دنیا رساند، پول نیست. اردوها وضعیت بسیار بدی دارند. به کشتی گیری که بدنش بعد از تمرینات سنگین به پروتئین و بازسازی نیاز دارد، عدس پلو می دهند. آقایان! با عدس پلو نمی شود کشتی گیر را قهرمان جهان و المپیک کرد.

وی به قبول مسئولیت محمد بنا پس از المپیک اشاره کرد و گفت: کسانی که زیر دست محمد بنا بودند با قراردادهای هنگفت به آذربایجان رفتند اما محمد بنا قبول نکرد چون کشتی گیران برای او مانند بچه هایش می باشند و مملکتش را دوست دارد. او آبرویش را وسط گذاشته اما ظاهرا مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک بسیار زود افتخارآفرینی های کشتی در لندن را فراموش کرده اند. وزارت ورزش باید تکلیف فدراسیون را روشن کند. نگه داشتن خطیب و پول ندادن به او یعنی چه؟ فدراسیون هم الان دستش بسته است و مقصر نیست. هیچ کمک مالی از سوی وزارت ورزش نمی شود. اردوی نوجوانان را هم تا به حال نتوانسته اند برگزار کنند.

میرزایی در پایان گفت: دو ماه دیگر میزبان جام جهانی هستیم اما ظاهرا مسئولان ورزش آن رافراموش کرده اند. محمد بنا هیچوقت چیزی برای خودش نخواسته و نمی خواهد بلکه نگران کشتی ایران است. وقتی بنا در سفر بود مربیان کمبودها را به او گزارش دادند اما با بازگشت بنا باز هم اوضاع درست نشد که تصمیم گرفته شده تا وقتی شرایط این باشد و وزارت ورزش به کشتی توجه نکند، تمرینات تیمهای ملی کشتی فرنگی تعطیل باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.