با مردم بازی نکنیم

۱۸م دیماه ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 جای دروغ در رسانه نظام اسلامی نیست اگر ما با مردم درست بگوییم آنچه هست بگوییم آنچه نیست نگوییم هرگز این نظام آسیب نمی‌بیند وگرنه ما هم اگر بازی بکنیم خلاف بگوییم بخواهیم یک عدّه را بکوبیم، یک عدّه را بالا برده و یک عدّه را پایین بیاوریم، نظام در معرض خطر قرار خواهد گرفت. اسلام سه قلمرو دارد: یک قلمرو محلّی و ملّی، یک قلمرو منطقه‌ای و یک قلمرو بین‌المللی؛ قلمرو ملّی و محلّی‌اش حوزه اسلامی است بخش دوم بخش منطقه‌ای است که با موحّدان عالَم یعنی با کلیمی‌ها، یهودی‌ها، زرتشتی‌ها و صابئین باید دیدار داشته باشیم بخش سوم که نداریم و به فکرش هم نبودیم آن بخش بین‌المللی است. وقتی که انسان با دیگری زندگی می‌کند باید فرهنگ، زبان، زمان و خصوصیت آنها را بداند و تعامل متقابل داشته باشد یعنی نه زیر سلطه برود نه داعی داشته باشد آنها را زیر سلطه ببرد و ما اگر ندانیم در جهان چه می‌گذرد و بخواهیم در یک گوشه زندگی کنیم این انزوای نامقبول است. مطلب مهم آن است که ما چه کار کنیم که اگر حرف ما را نپذیرفتند لااقل ما زیر سلطه کسی نرویم و این راه دارد؛خداوند عالم آفرین فرمود من مصالح ساختمانی که در خلقت نظام کیهانی به کار بردم این حق است یعنی من با حقیقت عالَم را ساختم. یعنی این ساختار با حقیقت سامان پذیرفت، زمین با حقیقت ساخته شد، آسمان با حقیقت ساخته شد، جامعه انسانی با حقیقت ساخته شد اگر ما بیراهه نرویم راه دیگران را هم نبندیم در رسانه‌هایمان دروغ به مردم نگوییم، با حق زنده‌ایم و هرگز شکست نمی‌خوریم.

بنابراین چون نظام، حق است ما اگر برابر حق سخن بگوییم و عمل بکنیم هیچ تردید نداریم که پیروزیم و شکست نمی‌خوریم برای اینکه با حق کار کردیم نه بازی دادیم نه بازی خوردیم ـ انشاءالله ـ اگر این کار بشود جای هیچ نگرانی نیست.

همیشه توده مردم را خواص اداره می‌کنند، خواص را اخص رهبری می‌کنند؛ استوانه‌های مملکت، سرمایه‌های مملکت، اینها آسیب نبینند؛ اینها به آسانی به دست نیامدند، اگر این اصول رعایت شد جای هیچ نگرانی نیست.

اگر ما ـ خدای ناکرده ـ ذرّه‌ای از راه حق جدا بشویم ما هم مثل دیگران می‌شویم وقتی مانند دیگران شدیم بر اساس (قَدْ أَفْلَحَ الْیَوْمَ مَنِ اسْتَعْلَی) هر کس اسلحه بیشتری داشت پیروز می‌شود نه هر که حق با اوست و ما بر اساس اینکه حق با ماست داریم زندگی می‌کنیم و اگر ـ انشاءالله ـ این راه را ادامه بدهیم پیروز خواهیم بود.


خبرگزاری انتخاب | entekhab.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.