با مصرف ویتامین C پوست شاداب‌تری داشته باشید

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : حیدر دارابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: علاوه بر استفاده از ضدآفتاب‌ها، مواد غذایی مفیدی در طبیعت برای مقابله با اشعه UV خورشید وجود دارد که یکی از این مواد غذایی پرخاصیت و مهم «هویج» است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: از دیگر خواص برجسته هویج، علاوه بر دارا بودن ویتامین A، ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در آن بوده که روی پوست تأثیرات مطلوبی دارد.

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت و درمان گچساران و عضو انجمن تغذیه ایران با بیان اینکه آنتی‌اکسیدان‌ها گروهی از مواد غذایی می باشند که صدمه‌های ناشی از تخریب اشعه UV را جبران می‌کنند، ابراز داشت: ماهی‌های دریایی نیز از جمله مواد غذایی مفید و حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مشابه هویج می باشند.

دارابی ادامه داد: مصرف بعضی مواد حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مینرالی مانند «سلنیوم» که در بعضی آجیل‌ها تا حدودی وجود دارد نیز برای حفاظت از پوست در برابر خورشید سوزان تابستان مناسب است.

وی تصریح کرد: از میان آجیل‌ها، فندق بیشترین میزان سلنیوم را دارد و مصرف این ماده غذایی نیز پیشنهاد می‌شود.

با مصرف ویتامین C تازه، پوست شاداب‌تری داشته باشیم

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت گچساران با اشاره به نیاز بدن به ویتامین C در برابر آفتاب تابستان و آسیب‌های ناشی از اشعه uv اذعان داشت: استفاده از منابع تازه حاوی ویتامین C برای حفظ مخاط، غشاء پوست و کلاژن‌سازی ضروری است.

دارابی پیشنهاد کرد: برای تامین ویتامین C به جای کنسانتره میوه‌ها بهتر است میوه‌های تازه‌ای مانند مرکبات، توت‌فرنگی، لیمو، آناناس یا سبزیجاتی مانند کلم بروکلی مصرف شود.

وی متذکر شد: گوجه‌فرنگی دارای بیشترین میزان آ‌نتی‌اکسیدان بوده و نوع آنتی‌اکسیدان موجود در آن برای دفع سموم بدن، مانند سموم حاصل از فست‌فودها مفید است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.