با موافقت ترکمنستان، ترانزیت کالا از مرز لطف آباد خراسان رضوی از سر گرفته می‌شود

رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: طبق اعلام مسوولان ترکمنستان از ابتدای هفته جاری (چهارم تیرماه) رانندگان و کامیونهای ترانزیتی با ملیتهای غیرترکمنستانی می توانند از مرز لطف آباد شهرستان درگز وارد این کشور شوند و بار خود را به سایر کشورهای آسیای مرکزی انتقال دهند.

با موافقت ترکمنستان، ترانزیت کالا از مرز لطف آباد خراسان رضوی از سر گرفته می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، مرتضی مجردی افزود: این موافقت مسوولان مرزی ترکمنستان در راستای توافقات مسوولان بلند پایه دو کشور و  تجارت در قالب دالان شمال- جنوب صورت گرفته است و طبق اعلام مرزبانی منطقه “قهقهه” ترکمنستان مسیر ترانزیتی لطف آباد تا فاریاب ازبکستان مانند مسیر سرخس تا فاریاب بر روی ناوگان ترانزیتی باز شده است.

وی ادامه داد: پس از ورود ناوگان ترانزیتی به ترکمنستان، این کامیونها فقط می توانند از طریق مرز فاریاب با ازبکستان از ترکمنستان خارج شده و در سایر کشورهای آسیای مرکزی ادامه مسیر دهند و پس از تخلیه بار ناوگان ترانزیتی از همین مسیر و از طریق این مرز یا مرز سرخس به ایران بازگردند.

رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان این که تاکنون عبور ناوگان ترانزیتی در مرز لطف آباد صورت نگرفته گفت: پیش از این ترددهای ترانزیتی مستقیم از نیمه خرداد ماه در مسیر سرخس- فاریاب از سر گرفته شده بود و هر چند ابتدا روزانه یک یا ۲ دستگاه کامیون ترانزیتی از این مرز عبور می کرد اما اکنون این تعداد به روزی ۲۰ دستگاه کامیون رسیده است.

مجردی ادامه داد: بیشتر کامیونهای ترانزیتی در مرز سرخس ملیت ترکیه ای دارند و بقیه ناوگان نیز ملیت تاجیکی و قرقیزستانی دارند  که با رانندگان ایرانی در این مسیر تردد می کنند.

پایانه مرزی لطف آباد در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان در ۳۰۰ کیلومتری شمال مشهد و ۱۱۰ کیلومتری جنوب عشق آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد.   

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.