با هیدرات کربن عمرتان را طولانی کنید

فروردین ۱۴۰۳

تغذیه صحیح پایه و اساس تندرستی هر انسانی به چهار ماده مغزی اصلی ( آب، هیدارت‌های کربن، پروتیئن ها و چربی ها) و نیز ویتامین ها و عناصر معدنی و سایر ترکیبات ریز مغذی نیازمند است.

اسعد شاهسون کارشناس مسئول امور دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ویتامین ها و عناصر معدنی نیز همانند آب، هیدرات های کربن، پروتئین ها و چربی ها برای ادامه حیات ضروری است به همین سبب آنها را جزء مواد مغذی به شمار می آورند و اغلب به آنها ترکیبات ریز مغذی می گویند زیرا در مقایسه با چهار ماده غذایی اصلی به مقدار نسبتا کمی از این مواد نیاز داریم.

وی افزود: ویتامین ها با تنظیم سوخت و ساز بدن و کمک به فرایندهای بیو شیمیایی که انرژی حاصل از غذای گوارش شده را آزاد می کنند در حفظ و سلامت ما موثر می باشند.

وی تصریح کرد: بهتر است برای دستیابی به سلامت کامل تمام مواد غذایی مورد نیاز خود را از غذاهای تازه، سالم و بهداشتی به دست آوریم، اما به سبب اینکه در طی پخت و فرآوری مواد غذایی، بیشتر خواص آن از بین می برود و به دست آوردن ویتامین های مورد نیاز و پیشنهاد شده از ویتامین های موجود در رژیم غذایی روزانه، کار بسیار دشواری است بنابراین به منظور به دست آوردن مقدار بیشتری مواد مغذی لازم است آنها را به شکل مکمل مصرف می کنیم.

وی ادامه داد: مصرف قطره مولتی ویتامین برای کودکان از بدو تولد تا شش ماهگی روزانه ۴۰۰ واحد ویتامین D و ۱۵۰۰ واحد ویتامین A می باشد همچنین برای کودکان ۶ تا ۱۲ ماه قطره مولتی ویتامین روزانه ۴۰۰ واحد ویتامین D و ۱۵۰۰ واحد ویتامین A مورد نیاز است.

این کارشناس در پایان اظهار داشت: قرص اسید فولیک ۳ ماه قبل از بارداری آغاز و تا زمان بارداری مصرف شود.

قرص فروس سولفات و قرص یا کپسول مولتی ویتامین از هفته ۱۶ بارداری تا سه ماه پس از زایمان مصرف می گردد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.