با وجود تحریم‌ها به حرکت خود در مسیر پیشرفت ادامه خواهیم داد

۲۷م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های دشمنان، در تمامی زمینه‌ها پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی داشته، لذا کشورمان به حرکت خود در مسیر توسعه ادامه خواهد داد.

محمد بهاری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، با اشاره به رویکرد آمریکا در قبال برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان گفت: پیشنهاد آمریکا مبنی بر توقف غنی‌سازی ۲۰ درصد ایران و انتقال این فن‌آوری به کشوری دیگر هیچگاه از سوی کشورمان پذیرفته نبوده، لذا دولت استکباری آمریکا باید بداند که جمهوری اسلامی ایران از حقوق مسلم خود عقب نشینی نخواهد کرد.
 
وی با اشاره به اینکه آمریکا تا به حال رویکرد صادقانه‌ای در مقابل کشورمان نداشته‌ است، افزود: جمهوری اسلامی ایران همیشه آماده مذاکره صادقانه چه در قبال برنامه صلح آمیز هسته‌ای و چه در قبال مسائل منطقه‌ای و جهانی بوده، اما کشورمان هیچگاه به طرف آمریکایی و هم‌پیمانان او امتیازی نخواهد داد.
 
بهاری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره با آژانس بین المللی انرژی اتمی تعامل و همکاری داشته است، تصریح کرد: متاسفانه با وجود همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی برخی اشخاص به عنوان بازرسی از تاسیسات هسته‌ای کشورمان وارد ایران شده اما گزارش‌های ضد و نقیضی در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان داده و یا دست به اقدامات جاسوسی می‌زنند، لذا اخراج این اشخاص از سوی جمهوری اسلامی ایران امری منطقی و طبیعی خواهد بود.
 
این کارشناس سیاست خارجی با اشاره به استکباری و استعماری بودن دولت آمریکا خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های دشمنان در تمامی زمینه‌ها پیشرفت‌های چشمگیر و بزرگی داشته که شکار پهپاد جاسوسی آمریکا یک نمونه از آن بوده، لذا کشورمان هیچگاه تسلیم دشمنان نشده و به حرکت خود در مسیر توسعه ادامه خواهد داد.
 
 گفتنی است براساس پیشنهاد اوباما برای مذاکره مستقیم با تهران، ایران باید غنی سازی ۲۰ درصد اورانیوم را متوقف کرده، همه ذخایر اورانیوم غنی شده ۲۰ درصدی خود را به کشور دیگری فرستاده یا آن را در پژوهش‌های علمی مصرف کند; ایران همچنین باید به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه دهد نظارت جدی را بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور داشته باشد; در مقابل، آمریکا نیز به صورت فوری، تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه ایران را کاهش خواهد داد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.