با وجود توانایی خودروسازان برای تولید؛ چرا تقاضای دوگانه‌سوزها کاهش یافت؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

با وجود توانایی خودروسازان برای تولید؛ چرا تقاضای دوگانه‌سوزها کاهش یافت؟

با وجود توانایی خودروسازان برای تولید؛
چرا تقاضای دوگانه‌سوزها کاهش یافت؟

اوایل عرضه خودروهای دوگانه سوز با سوخت سی.ان.جی و ال.پی.جی انتظار نمی رفت که استقبال خوبی از این خودروها به عمل آید اما پس از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین و همینطور ارائه موتورهای پایه گازسوز ذهنیت منفی اولیه به این خودروها را کاهش و در نتیجه فروش آنها افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ممتازنیوز، حالا پس از گذشت چند سال پیش بینی در مورد استقبال از این خودروها درست از آب درآمد. نبود تعداد مناسب جایگاه های عرضه سوخت مورد نیاز این خودروها و نبود تنوع و عرضه محصول جدید با این سوخت از دلایل اصلی این اتفاق است.
براساس جدیدترین آمارهای رسمی تولید تمام سواری‌های دوگانه‌سوز در آذر ماه امسال با کاهش همراه بوده است.
بر این اساس تولید پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز با افت ۷۵٫۱ درصدی از ۱۶۱۶ دستگاه در آذر ماه ۹۱ به ۴۰۳ دستگاه در آذر ماه ۹۲ رسیده است.
تولید سمند دوگانه‌سوز نیز با کاهش ۸۹٫۶ درصدی از ۴۴۳۲ دستگاه به ۴۶۱ دستگاه کاهش یافته است.
آذرماه امسال تولید پژو پارس دوگانه‌سوز نیز با افت ۹۹٫۸ درصدی از ۱۳۱۹ دستگاه به دو دستگاه کاهش یافته است. در این مدت تولید محصولات دوگانه‌سوز پلتفرم X100 نیز با افت ۵۷٫۸ درصدی از ۲۱۶۶ دستگاه به ۹۱۴ دستگاه رسیده است.
دبیر انجمن خودروسازان ایران در این رابطه می گوید خودروسازان ما توان تولید خودروهای دوگانه سوز را دارند اما با توجه به مشکلات کمبود جایگاه های عرضه سوخت مناسب برای این خودروها و کاهش تقاضا در بازار تولید خودروهای دوگانه سوز با توجه به شرایط کنونی خودروسازان تنها موجب افزایش زیان آنها می شود.
حال با توجه به اینکه خبر از احداث هزار جایگاه سی.ان.جی توسط بخش خصوصی به گوش می رسد انتظار می رود تا حدودی مشکل کاهش تقاضای این خودروها برطرف شده و تولید آن مجدداً افزایش یابد هرچند مشکل نبود تنوع در این خودروها همچنان به قوت خود باقی است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.