با کمبود تکنیسین اتاق عمل در کشور مواجهیم/پرستاران کارهای اتاق عمل را انجام می‌دهند

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

peyvand-1.jpg

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: در حال حاضر با کمبود تکنیسین اتاق عمل در کشور مواجهیم که مهم‌ترین سبب آن کم بودن اعضای هیات علمی دانشگاه‌هاست.

دکتر صدیقه حنانی در حاشیه همایش بزرگداشت تکنولوژیست‌های اتاق عمل در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت»‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰۰۰ نفر در این رشته مشغول iبه تحصیل می باشند که با این وجود در این رشته با کمبود مواجهیم.

وی ادامه داد: iبه سبب این کمبودها، پرستاران بیشتر کارهای اتاق عمل را انجام می‌دهند و این در صورتی است که کار پرستاران مراقبت بالینی است نه انجام کارهای اتاق عمل.

حنانی با بیان اینکه مدت پنج سال است که این روز با نام «تکنولوژیست‌های اتاق عمل در جهان» ثبت شده است، افزود: در ایران سومین سالی است که این روز بزرگداشت می‌شود و این برای این است که جایگاه فعالان این رشته تبیین شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲۰ دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه تهران داریم، اضافه کرد: امسال تعداد ورودی‌ها iبه ۶۰ نفر رسیده که نسبت iبه سال قبل دو برابر شده است.

حنانی در پایان اظهار کرد: این رشته در مقطع کارشناسی تدریس می‌شود و اگر iبه سطح کارشناسی ارشد و PhD ارتقا پیدا نکند. از نظر شاخص مدیریتی قابل تایید نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.