با کمبود مجسمه در فضاهای شهری روبرو هستیم

۲ م دیماه ،

شهلاپور:

سعید شهلاپور، عضو شورای سیاستگذاری و از اعضای هیات داوران دوسالانه مجسمه‌های شهری با بیان اینکه خوشبختانه درک مجسمه‌سازان از مجسمه‌های فضاهای شهری بسیار خوب شده است، گفت: در این دوره از دوسالانه مجسمه فضاهای شهری با کارهای متنوع، اجراهای بهتر و ماکت‌های با کیفیت‌تری نسبت به دوره های قبل روبرو هستیم.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران،، سعید شهلاپور با اشاره به اینکه با وجود نصب تعداد قابل توجهی مجسمه در سطح شهر هنوز با کمبود مجسمه در فضاهای شهری روبرو هستیم، ادامه داد: شهر به عنوان یک موجود زنده نیازمند عناصر متنوع بصری است که روح و زندگی را در آن به جریان در آورد.

او با تاکید بر اینکه رفع کمبودها در حوزه مجسمه‌های شهری نیازمند صرف زمان و حوصله از سوی شهروندان، سازمان‌ها و هنرمندان است، افزود: خوشبختانه حمایت سازمان زیباسازی در این حوزه مشکلات مالی را از پیش پای هنرمندان تا حدودی برداشته است.

شهلاپور با بیان اینکه هنر مجسمه سازی هنری جوان و تازه در تهران است که نباید از حمایت همه جانبه آن غافل ماند، گفت: آموزش‌هایی که از طریق دوسالانه مجسمه‌های شهری به هنرمندان جوان منتقل شده است توانسته کیفیت کار را بالا برده و امید به ملاحظه شهری پر از مجسمه‌های هنری را افزایش داده است.

به گفته عضو شورای سیاستگذاری دوسالانه مجسمه های شهری، تهران به عنوان یک پایتخت هنری، در این زمینه با نقصان روبرو است و اگر بخواهیم از نظر تعداد مجسمه سطح شهر تهران را بسنجیم در این زمینه بسیار ضعیف هستیم.

او با تاکید بر اینکه ملت ایران در طول تاریخ صاحب فرهنگ بصری قوی بوده است که باید به آن تکیه کند، گفت: وجود فضاهای شهری در قبل در شهر از اهمیت بالایی برخوردار بود و همیشه تلاش شده تا این فضاهای شهری با حضور عناصر هنری با معماری شهر همسو و همراه باشد.

شهلاپور با اشاره به اینکه جانمایی و نصب صحیح و درست یک مجسمه در به چشم آمدن یک کار هنری مهم است، ادامه داد: وقتی یک مجسمه در فضایی درست و صحیح قرار می‌گیرد نه تنها زیبایی و دلنوازی خود را به رخ می‌کشد بلکه زیبایی بصری آن به چشم رهگذران می‌آید.

به گفته عضو هیات دوران دوسالانه مجسمه های شهری متاسفانه نصب و جانمایی بعضی از مجسمه‌ها بدون نظارت سازمان زیباسازی شهر تهران و از سوی مناطق در نواحی مختلف انجام می‌شود که فاقد تخصص و شناخت نسبت به نحوه جانمایی می باشند.

شهلاپور با بیان اینکه نباید آثار مجسمه‌سازی در سطح شهر تهران بدون نظر شواری سیاستگذاری سازمان زیباسازی نصب شود، گفت: اداره حجم و شواری سیاستگذاری باید با اشخاصی که مجسمه‌ها را در فضاهای نامناسب نصب می‌کنند، برخورد کند.

انتهای پیام/۳۱
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.