با کمک‌های مالی عربستان است که اسرائیل در امنیت به سر می‌برد

فروردین ۱۴۰۳

بندربن‌سلطان در دیدار با رئیس سرویس جاسوسی M16:

«بندر بن سلطان» رئیس دستگاه اطلاعات عربستان در ملاقات با رئیس سرویس جاسوسی MI6 انگلیس تأکید کرد عربستان سلفی‌ها را برای اینکه کشته شوند، به سوریه می‌فرستد چرا که آرزوی آنها مرگ است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از فارس؛ «بندر بن سلطان» رئیس اطلاعات خارجی عربستان سعودی در ملاقات با «سر رابرت جان ساورز» رئیس سرویس جاسوسی MI6 انگلستان اعلام کرده است:  اقدامات منطقه‌ای ما در خاورمیانه برای کشور انگلستان و تمامی متحدان اسرائیل باید جالب و تحسین برانگیز بوده باشد.

آرزوی سلفی‌های جهادی مرگ است که به سوریه اعزام می‌شوند

وی افزوده است: ما با اقدامات پیچیده خود توانستیم گروه اخوان المسلمین سوریه را که می توانست با فعالیت های مدنی خطر آفرین‌تر از وضع کنونی برای بشار اسد رئیس جمهور این کشور باشد، به چالشی مسلحانه کشانده که خروج از آن توانی برای این گروه باقی نمی گذارد، سلفی های جهادی را به سویی هدایت کردیم که مرگ آنها همان خواست خودشان می باشد و به آرزویشان می رسند.

وی همچنین در این نشست تأکید کرده است: ما حزب‌الله لبنان را درگیر این معرکه کردیم تا در مقابل جهان اهل سنت قرار بگیرند، مهمتر اینکه ارتش سوریه را به یک جنگ داخلی سوق دادیم و البته این مأموریت استراتژیک بدون همکاری شما میسر نبود.

بندربن‌سلطان: اسرائیل با کمک مالی عربستان در امنیت بسر می‌برد

بندر بن سلطان افزوده است: آمریکا و اسرائیل چگونه می‌توانستند از بهار عربی عبور کنند و این تنها با مدیرت و کمک های مالی ما بود که اسرائیل در حال حاضر در امنیت به سر می‌برد در حالی که اسرائیل با لبخند به ما می گوید: «آیا شما باز هم مشکل دموکراسی در عربستان سعودی را دارید؟»

بندر بن سلطان در پاسخ به سؤال رئیس MI6 چه گفت؟

آقای «جان ساورز» رئیس MI6 در پاسخ می‌گوید: آیا شما ترس از این ندارید که این گروه‌های متعدد و سلفی جهادی روزی تفنگ‌های خود را به سمت شما نشانه گیری کنند؟

بندر بن سلطان در پاسخ می‌گوید: همه این تلاش‌ها برای در امان ماندن خود و متحدین مان می‌باشد و اطمینان می‌دهم که قدرت مهار این جریان‌های تقویت شده را دارم، چرا که بیش از ۳۰ سال است که در کنترل و هدایت این گروه های جهادی تجربه داریم.

وی در پایان دهه ۱۹۸۰ میلادی و جنگ افغان العرب‌ها را با اتحاد جماهیر شوروی یاد آواری می‌کند و جلسه با لبخند حیرت انگیز جان ساورز به اتمام می رسد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.