با گرفتن تست خون مواد حساسیت زا و ضد آلرژی را مشخص کنید

فروردین ۱۴۰۳

با گرفتن تست خون باید دقیق عامل حساسیت زا و مواد آلرژی زا مشخص شود چرا که حذف مواد غذایی به طور کاذب نباید صورت گیرد.

 دکتر حسام الدین نبوی زاده، فوق تخصص آسم و آلرژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در بسیاری از مواقع بعضی از مواد غذایی به اشتباه به عنوان مواد آلرژی زا از رژیم غذایی بیمار حذف می شوند افزود:  علاوه بر سابقه بیماری باید با گرفتن آزمایش و تست خون دقیق مشخص کرد که مواد غذایی آلرژی زا کدام اند و بیمار به چه نوع موادی آلرژی دارد.

وی تصریح کرد:  اگر به طور آزمایشی با مصرف بعضی مواد غذایی علائم آلرژی در فرد بیمار دیده شد و تست خون ثابت کرد که این نوع مواد غذایی حساسیت زا و ضد آلرژی می باشند باید آن را از رژیم غذایی بیمار حذف و مکمل های غذایی را جایگزین کرد .

نبوی زاده خاطر نشان کرد:  آلرژن هایی چون کیک ها و سوسک ها،  از مواد آلرژی زا در محیط خانه می باشند و عوامل آلرژن ها در تمامی فصول سال وجود دارد که در فصل ها شیوع بیشتری دارد.

این متخصص آسم و آلرژی یاد آور شد:بروز علائم آلرژی به سیستم ایمنی بدن و تماس قبلی فرد با مواد آ‌لرژی زا بستگی دارد و چنانچه بیمار با تماس قبلی با مواد آلرژی زا زمینه تحریک را ایجاد کرده باشد در تماس بعدی قطعا علائم آلرژی با نزدیک شدن و مصرف ماده آلرژی زا بروز خواهد کرد.

وی بعضی از مواد غذایی چون شیر ، غلات، مرکبات و غذاهای دریایی را آلرژی زا دانست و افزود: چنانچه مشخص شود فردی به یک ماده غذایی بدنش آنتی بادی دارد باید با حذف آن ماده غذایی و جایگزین مواد غذایی دیگر زمینه بروز عوامل آلرژی را کاهش دهد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.