با ۱۰۰ میلیون کجای تهران می‎توان خانه خرید؟

۲۳م اسفند ،

سرمایه گذاری در مسکن نیز برای مردم به قدری سودآور شده است که تقریبا همه متقاضیان خرید مطمون می باشند که هروقت خانه بخرند دیر نیست.

به گزارش Consbank، به نقل ازممتازنیوز، هرچند بالا‌ترین متوسط قیمت معامله شده در بهار ۱۳۸۴ یک میلیون و ۷۴ هزار تومان در منطقه سه تهران بود اما بر اساس گزارش وزارت مسکن در تابستان ۱۳۸۵ متوسط قیمت یک مترمربع مسکن آپارتمانی در شهر تهران در بهار ۱۳۸۴ یعنی در آستانه روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد معادل ۵۸۷ هزار تومان برآورد شد.

متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران در تابستان سال ۹۰ معادل ۲ میلیون و ۸۳ هزار تومان بوده است.

قیمت‌ها در سال جاری به گونه‌ای افزایش یافته است که هم اکنون با ۱۰۰ میلیون تومان پول تهیه یک آپارتمان مناسب کمی دشوار به نظر می‌رسد.

در حال حاضر آپارتمانی ۳۸ متری که در طبق زیر همکف یک ساختمان در خیابان شکوفه تهران قرار دارد، با قیمت هر متر ۲ میلیون و ۱۰۵ متر عرضه می‌شود که قیمت کل آن حدود ۸۰ میلیون تومان می‌شود. این آپارتمان ۱۷ساله، یک اتاق خواب دارد.

آپارتمان ۷۵ متری دیگری نیز واقع در خیابان هنگام، با اینکه در زیر زمین ساختمانی نوسازواقع است تنها متری ۱میلیون و ۳۳۰میلیون تومان قیمت دارد که قیمت کل آن را برابر ۱۰۰میلیون تومان می‌کند.

واحد ۳۳متری زیرزمینی دیگری که در خیابان دماوند واقع شده است را می‌توان با ۱۰۰میلیون تومان خریداری کرد. هر متر مربع این واحد نقلی، ۲میلیون ۴۸۴هزار تومان ارزش گذاری شده است که البته در توضیحات آن، آمده است که متقاضی تنها با ۶۱میلیون تومان پول نقد می‌تواند این واحد را خریداری کند؛ چرا که ۱۰میلیون تومان وام دارد و ۱۰میلیون تومان نیز در رهن مستاجر است.

در میان فهرست ۱۰۰میلیون تومانی‌ها، نام واحد ۶۰متری واقع در اشرافی اصفهانی به چشم می‌خورد. این واحد ۶۰متری در طبقه سوم یک ساختمان در شهرک نفت است که هر متر مربع آن یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان ارزش دارد و قیمت کل این واحد نیز برابر ۹۶میلیون تومان است.

با ۱۰۰میلیون تومان بودجه برای خرید خانه در مناطق جنوب شرقی تهران و جنوبی تهران می‌توان مواردی را پیدا کرد. در خیابان پیروزی، بلوار نیکنام، یک واحد آپارتمان ۱۹ ساله بازسازی شده ۵۵متری، با قیمت هر متر ۱میلیون و ۸۰۰هزار تومان و قیمت کل ۱۰۰ میلیون تومان قابل خریداری است.

همچنین در خیابان صفای شرقی میدان امام حسین یک دستگاه آپارتمان ۳۴ متری با بودجه ۹۵میلیون تومان قابل خریداری است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.