بحران آلمان را فرامی گیرد/ سیاستهای ریاضتی وضعیت اروپا را وخیم تر می کند

به گزارش خبرگزاری مهر، “فرانک بسیرسکه” رئیس کل سندیکای فراصنفی در آلمان( Verdi )که بزرگترین و قدرتمندترین اتحادیه کارگری در این کشور محسوب می شود و از اعضای حزب سبزها در این کشور در بخشی از  گفتگو با روزنامه “اشلسویگ هول اشتاینیشر سایتونگ” آلمان اظهار داشت : جامعه آلمان باید بفهمد که خدمات عمومی مناسب تر و رفاه و بیمه بهتر در طولانی مدت از طریق صرفه جویی های اقتصادی و سیاستهای ریاضتی قابل دست یافتن نیست.

وی در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد: بسیاری از کشورهای اروپایی گرفتار بحران شده اند که در بین آنها شرکای تجاری اصلی ما هم هستند. بحران کشورهای دیگر می تواند سریعا به بحران کشور ما تبدیل شود.

وی افزود: از این رو من با نگرانی روی سیاستهای اروپایی می نگرم که دولتها را مجبور می کند در دوران بحران روند ریاضتی را در پیش گیرند.

بسیرسکه همچنین خاطر نشان کرد: تمام تجربه های تاریخی نشان می دهد که سیاستهای ریاضتی و صرفه جویانه در بحران نه تنها بودجه را احیا نمی کند، بلکه تنها وضعیت را بدتر می کند.

وی افزود: حتی موسسات اعتبار سنجی معروف هم این مساله را تایید می کنند که طی کردن مسیر تنها ریاضت اقتصادی به تنهایی  مخرب بوده و اروپا را وارد مرحله رکود می کند. من نیز این روند را تهدید آمیز ارزیابی می کنم.  
 

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.