بحران آمریکا مهمترین عامل تاثیر گذار بر بازار جهانی طلا

۱۲م آذر ،

بحران آمریکا مهمترین عامل تاثیر گذار بر بازار جهانی طلا | چاپ |
یکشنبه ۱۲ آذر ساعت ۱۳:۲۹

بینا- کارشناسان اقتصادی بر این باورند که بن بست مالی آمریکا طی هفته های آینده مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت جهانی طلا خواهد بود .
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا / کیتکو ، قیمت طلا در ماههای اخیر بین ۱۷۰۰ تا ۱۷۵۰ دلار در هر اونس در نوسان بوده است و به نظر می رسد طی هفته های آینده نیز این روند ادامه داشته باشد .
براساس این گزارش، سرمایه گذاران بین المللی و فعالان بازار طلا توجه ویژه ای به تحولات مربوط به بن بست مالی آمریکا و مذاکرات کنگره و دولت واشنگتن دارند .
این گزارش می افزاید، مذاکرات نمایندگان کنگره و دولت آمریکا برای پایان دادن به بن بست مالی تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است . اگر دولت و کنگره آمریکا نتوانند به توافق نهایی در این خصوص دست یابند اقتصاد این کشور بار دیگر با رکود روبه رو خواهد شد و هزینه ای بالغ بر ۶۰۰ میلیارد دلار بر اقتصاد آمریکا تحمیل خواهد شد .
بی شک تحولات مربوط به بن بست مالی آمریکا تاثیر بسیاری بر بازار جهانی طلا خواهد داشت . اگر بن بست مالی آمریکا ادامه یابد و این مساله منجر به کاهش شدید ارزش دلار شود تقاضا برای خرید طلا در بازارهای بین المللی به شدت افزایش خواهد یافت .
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی قیمت جهانی طلا تا هفته های آینده بین ۱۷۰۰ تا ۱۸۰۰ دلار در نوسان خواهد بود.

 


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.