بحران بدهی عمومی یورو؛ مهمترین مشکل کشورهای پیشرفته

به گزارش خبرگزاری مهر، کریستین لاگارد رئیس صندوق بین المللی پول در اجلاس سالانه بانک جهانی، گفت: بدهی عمومی در کشورهای پیشرفته به سطح بسیار خطرناکی رسیده و کاهش بدهی عمومی بدون نیل به رشد اقتصادی به سختی امکانپذیر است.

جیم یونگ کیم؛ رئیس بانک جهانی نیز، اظهار داشت: عصر ما با چالش های غیرمتعارفی رو به رو است و بحران بدهی عمومی منطقه یورو رشد اقتصادی و ایجاد شغل در کشورهای در حال توسعه را تهدید می کند و افزایش قیمت مواد غذایی باعث می شود، منافع مالی و بودجه کشورهای فقیر تحلیل رود.

بر اساس این گزارش، در ادامه این اجلاس جلسه وزرای گروه ۲۴ با حضور مقامات اقتصادی و پولی ۲۴ کشور درحال توسعه برگزار و به بررسی وضعیت اقتصاد جهانی و تحولات اخیر آن پرداخت و در این جلسه تأکید شد اگرچه در برخی مناطق و بازارهای با بهبودهایی روبرو هستیم اما هنوز بی ثباتی، بی اعتمادی و غیره بر بسیاری از اقتصادها حاکم است و بازارهای نفت و مواد غذایی نوسانات زیادی دارند.

اعضای هیئت عامل گروه بانک جهانی و صندوق بین المللی پول هر ساله در اجلاس سالانه که در فصل پاییز برگزار می شود موضوعاتی در حوزه های مختلف مرتبط با مبارزه با فقر و توسعه اقتصادی و مالی در سطح بین المللی را مورد بررسی قرار می دهند.

اجلاس های سالانه مجمعی برای همکاری های بین المللی و توانمندسازی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برای ارائه خدماتی به کشورهای عضو است. اجلاس سالانه به طور سنتی ۲ سال در واشنگتن و سال  سوم در یک کشور عضو برگزار می شود.

اجلاس امسال در شهر توکیو ژاپن و از تاریخ ۹ اکتبر لغایت ۱۴ اکتبر ۲۰۱۲ برگزار شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.