بحران حوزه یورو دامن آلمان را هم گرفت

۲۷م دیماه ،

بینا- بحران بدهی های حوزه یورو سبب شد تا تولید ناخالص داخلی آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد این حوزه در سه ماهه پایانی سال قبل با نیم درصد کاهش مواجه شود.
به گزارش وبینا به نقل از سی ان ان، یکی از دلایل کاهش تولید ناخالص داخلی آلمان، کاهش صادرات محصولات ماشینی به جنوب اروپا و اقتصاد های نوظهور مثل روسیه، هند و چین بوده است.
تحلیلگران اقتصادی معتقدند وضعیت اقتصادی چین آنچنان که پیش بینی می شد، قوی نبوده و این وضعیت بر آلمان تاثیر داشته است.
تحلیلگران همچنین معتقدند تقاضای محصولات در بازارهای آلمان به این زودی به وضعیت خوب قبل بازنخواهد گشت.
رشد اقتصادی آلمان در سال دو هزار و یازده سه درصد و در سال دو هزار و دوازده هفت دهم درصد بود و آمار اقتصادی آلمان در سه ماه چهارم سبب شد تا این کشور پیش بینی رشد اقتصادی خود در سال دو هزار و سیزده را از یک به چهار دهم درصد کاهش دهد.
وضعیت اقتصادی حوزه یورو سبب شد تا شرکت های تولیدی متوسط مثل قطعه سازان خودرو در آلمان شرایط بدی را سپری کنند و این شرکت ها می گویند سفارشات آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
با اخطار بانک مرکزی آلمان به رکود اقتصادی این کشور در سال دو هزار و سیزده شرکت ها آلمانی می گویند بحران در حال نزدیک شدن است.
در حالی که شرکت های کوچک و متوسط آلمانی در وضعیت بدی قرار گرفته اند، شرکت های بزرگ مثل  مرسدس بنز، بی ام دابلیو و فولکس واگن شرایط خوبی دارند و صادرات آنها به آمریکا و چین افزایش یافته است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.