بحران در منطقه یورو اقتصاد جهان را تهدید می کند

۰۸م آذر ،

بحران در منطقه یورو اقتصاد جهان را تهدید می کند | چاپ |
چهارشنبه ۰۸ آذر ساعت ۱۱:۰۲

بینا- کارشناسان اقتصادی عقیده دارند مهمترین تهدید برای اقتصاد جهانی همچنان بحران در منطقه یورو است که ممکن است باردیگر جهان را در رکود اقتصادی فرو ببرد.
به گزارش بینا به نقل از یورونیوز، بر اساس پیش بینی های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی فعالیت اقتصادی در منطقه یورو در سال دوهزار و دوازده، به منفی چهار دهم درصد خواهد رسید. پیشتر این رقم منفی یک دهم درصد برآورد شده بود. بر اساس همین پیش بینی ها در منطقه یورو رشد اقتصادی در سال دو هزار و سیزده نیز منفی یک دهم درصد خواهد بود. این درحالی است که در ماه مه قبل برآورد شده بود میزان رشد اقتصادی منطقه یورو در سال دوهزار و سیزده به نه دهم درصد برسد.
آنخل گوریا دبیرکل سازمان همکاری و توسعه اقتصادی گفت :« وقتی یورو متولد شد، بنا نبود اروپا هیچ کشوری را نجات دهد. چنین چیزی پیش بینی نشده بود و حتی این کار غیرقانونی بود. اما در شرایطی قرار گرفته ایم که کاستیها و کمبودها احساس می گردد. ما پول و احد داریم اما قبل از آن سیستم بانکی و مالی واحد ایجاد نکردیم. حالا باید به عقب برگردیم و این کاستی ها را جبران کنیم به همین سبب معتقدم اروپا می تواند از پس این بحران بر آید و قوی تر از قبل شود. اما این مسئله به تصمیمات جسورانه و شجاعانه نیاز خواهد داشت. »
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی همچنین از بانک مرکزی اروپا خواست همچنان به اجرای سیاستهای انسباطی پولی ادامه دهد و نرخ بهره بانکی را نیز بار دیگر کاهش دهد.
یورونیوز افزود این چشم اندازها نشان می دهد که سال دوهزار و سیزده نیز سالی دشوار خواهد بود. می توان اندکی به آینده خوش بین بود اما فقط به شرطی که دولتها اصلاحات ساختاری مورد نیاز را به طور کامل اجرا کنند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.