بحران سوریه بهانه‌ای برای سرپوش مشکلات داخلی در فرانسه

بحران سوریه بهانه‌ای برای سرپوش مشکلات داخلی در فرانسه

به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران، ” میشل ساپن”، وزیر کار و امور اجتماعی فرانسه ضمن اعتراف به افزایش بیکاری در این کشور مسوولیت این معضل جدی را در فرانسه سیاست های اشتباه نیکلا سارکوزی رییس جمهور سابق عنوان کرد.
افزایش نرخ بیکاری در فرانسه در شرایطی صورت می گیرد که فرانسوا اولاند، رییس جمهور این کشور دو ماه پیش از حذف قریب الوقوع ۸ هزار فرصت شغلی در بخش صنعت خود رو سازی و بویژه شرکت شناخته شده ” پژو – سیتروئن” خبر داد.
افزایش تورم و کاهش شدید قدرت خرید در فرانسه مردم این کشور را با مشکل جدی مواجه کرده است و دولتمردان الیزه نیز در صدد حل برونرفت از این وضعیت اقتصادی هستند ولی به چه قیمیتی؟ دخالت در امور دیگر کشورها.
فرانسوا اولاند، رییس جمهور فرانسه سه شنبه در مجمع سالانه سازمان ملل متحد در سخنرانی شدید اللحن علیه سوریه بار دیگر بر دخالت آشکار در امور داخلی این کشور و حمایت همه جانبه از شورشیان تاکید کرد.
فرانسه با بدست گرفتن پرچم حضور نظامی در عملیات علیه معمر قذافی اعلام کرد که بدنبال سهم خواهی از کیکی آماده ای است که می تواند بخشی از مشکلات اقتصادی پاریس را حل کند. با همین استدال بحث مشارکت در ۳۶ درصد پروژه های نفتی لیبی را مطرح و دراین زمینه حضور فعال خود را آغاز کرد.
دولتمردان فرانسه برای فرافکنی افکار عمومی از مشکلات داخلی موضوعات خارجی را که در عین حال منافع اقتصادیشان را تا حدودی حل خواهد کرد مطرح و تا ریختن خون مردم بیگناه یک کشور اهداف خود را دنبال می کنند.
پایان مطلب/ 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.