بحران سوریه توطئه ای از سوی کشورهای استکباری است/حرکت به سمت اصلاحات با توافق همه گروه‌های سوری

۱۵م آذر ،

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر کشاورزی سوریه با بیان اینکه مجلس از هرگونه فعالیتی برای توسعه و گسترش ارتباطات دوستانه فی ما بین در جهت کمک به مردم سوریه حمایت می کند، گفت: جمهوری اسلامی معتقد است بحران سوریه تنها در یک گفتگوی روشن میان حکومت و معارضین حل می گردد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ˈ صبحی احمد العبدالله  وزیر کشاورزی و اصلاح زراعی سوریه روز چهارشنبه در دیدار با  علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از حمایت های مردم و مقامات کشورمان گفت: ایجاد بحران در سوریه یک توطئه آمریکایی و هم پیمانان آنها در منطقه است که به دنبال تضیف محور مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی می باشند.

وی در ادامه بر توسعه و تقویت همکارهای سیاسی، اقتصادی و تعاملات کشاورزی فی مابین تاکید کرد و گفت: ظرفیت های قابل توجه و مناسبی برای تقویت بسترهای کشاورزی و اقتصادی میان سوریه و ایران وجود دارد که باید آنها را عملیاتی کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی نیز درابتدای این دیدار استقامت و پایداری مردم و دولت سوریه در برابر فشارهای خارجی را ستودنی خواند و گفت : مجلس شورای اسلامی از هرگونه فعالیتی برای توسعه و گسترش ارتباطات دوستانه در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و بازرگانی فی ما بین در جهت کمک به مردم سوریه حمایت می کند.

لاریجانی بحران اخیر در سوریه را توطئه ای از سوی کشورهای استکباری تحت لوای دمکراسی خواهی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است بحران سوریه تنها در یک گفتگوی روشن میان حکومت و معارضین حل و فصل خواهد شد.

وی در پایان براهتمام مردم و مقامات جمهوری اسلامی برای برقراری ثبات و آرامش در سوریه تاکید کرد و گفت: با سلاح و تجهیزات نظامی نمی توان در سوریه صلح برقرار کرد و باید با یک توافق سیاسی با شرکت همه گروه ها ی سوری در جهت اصلاحات حرکت کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.