بحران منطقه یورو، تهدیدی برای اقتصاد جهانی

جام جم آنلاین: در پیش نویس بیانیۀ پایانی نشست دو روزۀ سران گروه ۲۰ کشور صنعتی وعدۀ رفع بحران مالی منطقۀ یورو مطرح شده است.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، رهبران کشورهای صنعتی جهان در نشست سران «گروه ۲۰» در منطقۀ لوس کابوس مکزیک خواهان رفع بحران منطقۀ مالی یورو شدند.

نمایندگان کشورهای منطقۀ یورو قصد دارند در این نشست در مورد تثبیت واحد پولی یورو تضمین بدهند. آن‌ها همچنین نسبت به ظرفیت یونان برای تثبیت اقتصادش با وجود بحران بدهی های این کشور ابراز خوش بینی کرده اند.

در پیش نویس بیانیۀ پایانی نشست دو روزۀ سران گروه ۲۰ کشور صنعتی وعدۀ رفع بحران مالی منطقۀ یورو مطرح شده است.

ژوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا در این باره گفت: «از سران گروه ۲۰ انتظار دارم از اقدام های انجام گرفته و آیندۀ اروپا در زمینۀ تثبیت منطقۀ یورو حمایت و به آن‌ها اعتماد کنند. مشکلات موجود اقتصادی تنها مختص اروپا نبوده و چالش‌هایی جهانی هستند.»

گیدو مانتگا، وزیر دارایی برزیل، در بارۀ بحران مالی در منطقۀ یورو گفت: «بازار‌های مالی و شرکت‌های بزرگ اعتماد خود را به توانایی منطقۀ یورو در رفع بحران بدهی هایش از دست داده‌اند. این به معنی ناکافی بودن تدابیر موجود از سوی کشورهای منطقۀ مالی یورو برای رفع مشکلات است.»

کشورهای منطقۀ یورو قصد دارند برای بهبود بازارهای مالی در اروپا تلاش کنند.

آن‌ها همچنین می خواهند از کشور بدهکار یونان برای غلبه بر بحران بدهی‌هایش حمایت کنند تا در مسیر اصلاحات اقتصادی پیش برود.

سران کشورهای سازمان «بریکس»، پنج قدرت نوظهور اقتصادی جهان دربرگیرندۀ روسیه، چین، برزیل، هند و آفریقای جنوبی، در نشست سران گروه ۲۰ در لوس کابوس در قبال بحران بدهی‌ها در اروپا برای اقتصاد جهانی هشدار دادند.

پنج قدرت نوظهور اقتصادی خواهان ارائۀ راه حل های مشترک ضمن همکاری برای رفع بحران منطقۀ یورو شدند.

درگیری‌های نظامی در سوریه از موضوع های مطرح این نشست بوده است. دیدار باراک اوباما و ولادیمیر پوتین با پیام اعتمادسازی ایران در برنامۀ اتمی‌اش نیز از حاشیه‌های نشست گروه ۲۰ کشور صنعتی بود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.