بحران کمبود جایگاه سوخت نزدیک است

۱۲م آذر ،

بحران کمبود جایگاه سوخت نزدیک است

عصر خودرو : معاون بازرگانی شرک ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به ساخت ۴۶۸ جایگاه تازه بنزین و گازوئیل از کمبود زمین به عنوان مهمترین مشکل پیش روی ساخت جایگاه‌های تازه سوخت یاد کرد و گفت: با بحران کمبود پمپ بنزین در کلانشهرها روبرو نمی‌شویم.

به نقل از مهر علیرضا رجب پور دربارهٔ آخرین وضعیت ساخت و توسعه جایگاه‌های تازه سوخت در کشور گفت: در حال حاضر ۴۶۸ جایگاه تازه بنزین و گازوئیل در استان‌های کشور مراحل مختلف طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی را پشت سر می‌گذارد.
معاون بازرگانی شرک ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اعلام اینکه امسال در یکهزار نقطه شهری و روستایی شرایط عرضه سوخت فراهم می گردد، تصریح کرد: در مجموع به طور متوسط سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد به ظرفیت سوخت رسانی کشور افزوده می گردد.
این مقام مسئول در پاسخ به سئوال مهر که آیا نگرانی از بابت ایجاد بحران کمبود جایگاه بنزین وجود ندارد؟ اظهار داشت: با توجه به مشارکت بخش خصوصی نباید بحران کمبود جایگاهی که در سال ۱۳۸۸ به وقوع پیوست، ایجاد شود.
وی یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی ساخت و توسعه جایگاه های بنزین، گازوئیل و CNG در کلانشهرهای کشور را کمبود زمین به ویژه در هسته مرکزی شهرها عنوان کرد و افزود: برای تامین زمین مناسب باید شهرداری‌ها وسایر دستگاه‌های دولتی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همکاری لازم را داشته باشند.
در همین حال اردشیر دادرس با بیان اینکه هم اکنون در ترکیه ۸۵۰۰ جایگاه سوخت برای ارائه خدمات به هفت میلیون دستگاه خودرو ایجاد شده است، گفت: این در حالی است که در ایران با تردد ۱۴ میلیون دستگاه خودروها و میلیون ها دستگاه موتورسیکلت در مجموع حدد ۵ هزار باب مجاری عرضه بنزین، گازوئیل و CNG راه اندازی شده است.
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور با اعلام اینکه به طور متوسط سالانه حدود دو میلیون دستگاه خودروی تازه بنزینی و دوگانه سوز وارد ناوگان حمل و نقل کشور می گردد، تاکید کرد: از این رو احتمال وقوع بحران کمبود جایگاه بنزین و سوخت محتمل است.
وی با یادآوری اینکه پیش بینی می گردد تا سه سال آینده تعداد کل خودروهای کشور به مرز ۲۰ میلیون دستگاه افزایش یابد، بیان کرد: با وجود شتاب در ساخت و تولید خودرو، آهنگ راه اندازی جایگاه‌های تازه سوخت شتاب ندارد.
دادرس با بیان اینکه هم اکنون زمان سوخت گیری خودروها به ویژه در جایگاه‌های سوخت تهران و سایر کلان شهرهای کشور افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: بر این اساس باید یا تولید خودرو تازه را متوقف کنیم و یا آهنگ ساخت جایگاه‌های سوخت شتاب بیشتری بگیرد.

یکشنبه ۱۲ آذر   ۱۰:۲۱

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.