بختیار: نمایندگان مجلس یازدهم از هیاهوهای سیاسی فاصله بگیرند

رییس فراکسیون پاسخگویی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توصیه بنده به نمایندگان دوره یازدهم مجلس این است که مسائل و هیاهوهای سیاسی را کنار گذاشته و اولویت خود را حل مشکلات اقتصادی مردم قرار دهند.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اولویت‌هایی که مجلس دهم در یک ماه باقی‌مانده باید به آنها بپردازد، بیان کرد: مجلس دهم در روزهای پایانی خود با شرایط خاصی مواجه شد و شیوع ویروس منحوس کرونا باعث تعطیلی مجلس شورای اسلامی برای مدتی شد اکنون نیز یک ماه به پایان کار این دوره از مجلس باقی مانده است. در این مدت باید طرح‌ها و لوایح مهمی که در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بر روی آنها کار شده است در صحن مجلس بررسی و تصویب شود در غیر این صورت مجلس آتی باید از ابتدا مجددا این طرح‌ها و لوایح را بررسی کند که زمان‌بر است.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه اظهار کرد: یکی از لوایح مهمی که مجلس دهم وقت زیادی بر روی آن گذاشته است، لایحه مالیات بر ارزش افزوده است که تاکنون بار مالیات بر دوش تولیدکنندگان بود و نارضایتی‌هایی را در این حوزه به وجود آورده بود. ان‌شاءالله این لایحه در دو هفته آتی به سرانجام می‌رسد. تعدادی از طرح‌ها و لوایح نیز در حوزه اقتصادی و به ویژه در حوزه تولید همچنان در دستور کار است که باید در این یک ماه آنها نیز به سرانجام برسد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس دهم در حوزه قانون‌گذاری گام‌های خوبی برداشت و بسیاری از طرح‌ها و لوایحی که سال‌های متمادی بر روی زمین مانده بود را به سرانجام رساند. به عنوان مثال اصلاح قانون تجارت، قانون مالیات بر ارزش افزوده و سایر قوانین از قبیل قانون حمایت از کودکان و نوجوانان و تصویب کنوانسیون‌های بین‌المللی از اقدامات مهمی بود که در حوزه قانون‌گذاری در این دوره از مجلس شورای اسلامی انجام شد. بنده در حوزه قانون‌گذاری نمره قابل قبولی را به مجلس دهم می‌دهم.

رئیس فراکسیون پاسخگویی مجلس در ادامه تاکید کرد: بنده به نمایندگان دوره یازدهم چه افرادی که سابقه کار در مجلس شورای اسلامی را داشته و چه افرادی که اولین سال ورود آنان به مجلس است توصیه می‌کنم که برای رفع مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی- که امروز شاهد تنگنای معیشتی هستند- گام بردارند. از سوی دیگر به نماینده‌های دوره یازدهم توصیه می‌کنم که از هیاهوهای سیاسی فاصله گرفته و اولویت خود را حل مشکلات مردم قرار دهند.

بختیار در پایان با تاکید بر مشکلات موجود در حوزه اقتصادی کشور، بیان کرد: نمایندگان دوره یازدهم می‌توانند به حوزه اقتصادی ورود جدی داشته و با همراهی دولت و مطالعات کارشناسی در جهت حل معضلات اقتصادی مردم گام بردارند و به طور جدی توصیه می‌کنم که از مسائل و هیاهوی سیاسی فاصله گرفته چرا که این یک آسیب برای پیشبرد اهداف کشور است. ان‌شاءالله در فرصت نمایندگی بتوانند مسائل و چالش‌های مهم کشور را در اولویت قرار داده و آنها را حل و فصل کنند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.