بخت بالای وزیر دارایی هلند برای ریاست گروه یورو

۱۹م دیماه ،

reuters12-1.jpg

مقامات اروپایی بخت یروئن دایسلبلوئم،‌ وزیر دارایی هلند را برای انتخاب شدن به عنوان رییس تازه گروه یورو در نشست آینده وزیران دارایی منطقه یورو بالا می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گروه یورو که از وزیران دارایی ۱۷ کشور عضو این بلوک تشکیل شده، قرار است در ۲۱ ژانویه در مورد جانشین ژان کلود یانکر، اول وزیر لوکزامبورگ و رییس فعلی این گروه تصمیم‌گیری کند.

یروئن دایسلبلوئم ۴۶ ساله سرگرم سفر به پایتخت‌های اروپا است. وی روز دوشنبه با هرمان ون رومپوی، رییس شورای اروپا و همکارانش در بلژیک و لوکزامبورگ دیدار کرد و انتظار می‌رود پس از آن به رم و پاریس سفر کند.

دایسلبلوئم پس از این‌که حزب لیبرال مارک روت، اول وزیر هلند، در انتخابات عمومی در ماه سپتامبر پیروز شد و یک دولت ائتلافی با حزب کارگر تشکیل داد، در ماه نوامبر به عنوان وزیر دارایی منصوب شد.

وی یکی از اعضای حزب کارگر پارلمان در ۱۲ سال قبل بوده است و انتصاب وی به ریاست گروه یورو در نشست رهبران اتحادیه اروپا در ماه دسامبر به شکل غیررسمی مورد توافق قرار گرفت اما تصمیم نهایی به وزیران دارایی واگذار شد.

گروه یورو در واکنش دولت‌های منطقه یورو به فشار بازارهای مالی طی سه سال بحران بدهی این بلوک ارزی که از کشور یونان آغاز شد، نقش کلیدی داشته است.

این گروه در مورد پرداخت وام‌های کمکی به یونان، ایرلند و پرتغال تصمیم گرفت و همچنین صندوق‌های نجات مالی موقت و دائمی این منطقه را تاسیس کرد.

به گزارش رویترز، نقش گروه یورو و رییسش در سال‌های آینده با حرکت کشورهای این منطقه به سمت سیاست‌گذاری اقتصادی، کنترل بودجه و مدیریت بدهی یکپارچه‌تر و تشکیل یک اتحادیه بانکی افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.