بخشنامه ادامه تحصیل کارکنان شاهد و ایثارگر مراکز وزارت علوم و بهداشت در مقطع دکتری

‘حسن مسلمی نایینی’ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: شورای مرکزی بورس وزارت علوم در جلسات ۲۲ آذر ماه ۹۰ و ۲۲ فروردین ماه ۹۱ مصوب کرد، کارشناسان و کارمندان مراکز علمی و پژوهشی تحت پوشش وزارت علوم و وزارت بهداشت، واجد شرایط را پس از بررسی مدارک و سوابق علمی، آموزش، اجرایی و مصاحبه حضوری با رعایت سهمیه تخصیص داده شده جهت ادامه تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه های مجری دوره دکتری معرفی کنند.

وی صدور این بخشنامه را در راستای تکریم کارشناسان و کارکنان شاهد و ایثارگر، قدردانی از خدمات برجسته آنها و خانواده های آنها و برای ارتقای سطح علمی این افراد در مقطع دکتری عنوان کرد.

مسلمی در مورد شرایط استفاده از تسهیلات ادامه تحصیل کارکنان شاهد و ایثارگر مراکز علمی و پژوهشی وزارتخانه های علوم و بهداشت در مقطع دکتری، توضیح داد: داوطلبان باید دارای مدرک رسمی کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای مورد تایید وزارت بهداشت باشد و داشتن سابقه خدمات برجسته در زمینه های اجرایی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و فناوری نیزاز دیگر شرایط در نظر گرفته شده است.

وی نیاز به تخصص داوطلب در دانشگاه و دارا بودن حداقل معدل ۱۴ در مقطع تحصیلی کارشناسی و ۱۶ برای مقطع کارشناسی ارشد را از دیگر شرایط لازم به ترتیب ۱۴ و ۱۶ را از دیگر شرایط لازم برای استفاده از تسهیلات این بخشنامه عنوان کرد و گفت: داوطلبان همچنین در صورت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای باید حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه ۹۱ فارغ التحصیل شوند.

مدیرکل بورس وزارت علوم ادامه داد: رزمندگانی که حداقل شش ماه متوالی یا متناوب حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی جبهه های نبرد حق علیه باطل دارند، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، فرزند و همسر جانبازان ۵۰ درصد بالاتر، آزادگان، فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا، مفقودین و اسرا نیز در صورت داشتن دیگر شرایط لازم، مشمول این بخشنامه خواهند شد.

وی به انطباق شرایط متقاضی جهت استفاده از ماموریت آموزشی با مد نظر قرار دادن ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: بر اساس این ماده قانونی، اعزام کارمندان دستگاههای اجرائی از زمان تصوب این قانون برای طی دوره‌های آموزشی که منجر به اخذ مدرک دانشگاهی و یا معادل آن می‌ شود در داخل و خارج از کشور با هزینه دستگاههای مربوطه و استفاده از ماموریت آموزشی ممنوع است و البته در تبصره این ماده نیز تاکید شده که ایثارگران مشمول مقررات خاص خود خواهند بود.

به گفته مسلمی متقاضیان تا ۲۰ اردیبهشت ماه ۹۱ فرصت دارند تا مشخصات فردی و سوابق تحصیلی خود را در سامانه رزومه به نشانی Httr://resume.msrt.r قرار دهند و معرفی داوطلبان واجد شرایط به اداره کل بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان وزارت علوم نیز باید پس از ارزیابی اولیه و با تایید و امضای رییس دانشگاه حداکثر تا همین تاریخ صورت پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: سهمیه هر دانشگاه در استفاده از این بخشنامه حداکثر به میزان ۲۰ درصد کارشناسان و کارمندان ایثارگر واجد شرایط در مقطع دکتری است.

بخشنامه ادامه تحصیل کارشناسان و کارکنان شاهد و ایثارگر با امضای ‘محمود ملاباشی’ معاون وزیرعلوم و رییس سازمان امور دانشجویان جهت اجرا به دانشگاه ها و موسسات اموزش عالی و پژوهشی کشور ابلاغ شده است.

فراهنگ/۱۰۵۵/۱۵۹۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۶۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.