بخشودگی ۷۵ درصدی جریمه بیمه موتوری ها

بینا- استاندار قزوین در دیدار رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن هر چه بیشتر فرهنگ بیمه در کشور گفت: اهمیت بیمه بر کسی پوشیده نیست و استفاده از خدمات بیمه ای در مقابل حوادث و سوانح باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.
به گزارش بینا، مهندس عجم افزود: استفاده از بیمه در مقابله با حوادث و سوانح به خوبی می تواند گره گشای بسیاری از مسایل باشد. استاندار قزوین با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از بیمه را در جامعه توسعه داد اظهار داشت: برای تحقق این امر باید از شیوه های جدید و نوین استفاده کرد.
استاندار قزوین این استان را استانی حادثه خیز به لحاظ بلایای طبیعی نظیر زلزله و سرمازدگی خواند و تصریح کرد: با تحت پوشش قرار دادن محصولات و تولیدات و استفاده از بیمه می توان از وارد آمدن خسارت های سنگین جلوگیری کرد.
در این دیدار که دادستان عمومی و انقلاب قزوین، معاونان برنامه‌ریزی و عمرانی استاندار و جمعی از مدیران بیمه مرکزی و صنعت بیمه حضور داشتند، مهندس سید محمد کریمی رئیس کل بیمه مرکزی گزارشی از پرداخت دیه ۵۱۱ میلیون تومانی به یک مصدوم حادثه موتورسیکلت در بیمارستان ولایت و نیز از آزادی ۱۳ زندانی جرایم غیرعمد ناشی از حوادث رانندگی در زندان مرکزی قزوین ارائه کرد.
رئیس کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به اینکه ۵۰ درصد سوانح در کشور مربوط به موتورسیکلت سواران است که فاقد وسایل ایمنی و بیمه هستند و سوانح ایجاد شده خسارات جبران ناپذیری به آنها وارد می کند،  از بخشودگی ۷۵ درصدی جریمه بیمه های موتور سیکلت خبر داد و گفت: با بخشودگی جریمه بیمه های موتور سیکلت و همچنین استفاده از ظرفیت پلیس می توان از وارد آمدن خسارت های سنگین در زمان بروز حوادث و سوانح جلوگیری کرد. مهندس کریمی با اشاره به اینکه صنعت بیمه ایران در سال‌های اخیر از توانمندی‌های خوبی در عرصه داخلی و جهانی برخوردار شده است، از آمادگی و حضور شرکت‌های بیمه کشور در کنار بدنه دولت برای پرداخت خسارت های ناشی از حوادث غیر مترقبه و حوادث طبیعی خبر داد و گفت به دنبال آن هستیم با تعریف رشته های جدیدی از بیمه، شادابی را در کنار آرامش و امنیت به جامعه هدیه کنیم.
مهندس کریمی از استانداران، رسانه ها و دستگاه های ذی ربط خواست امتیازات بیمه و مزایای آن و نحوه استفاده از بیمه نامه را در شرایط بروز حوادث غیرمترقبه و طبیعی با مردم در میان بگذارند.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به وقوع زلزله اخیر در آذربایجان شرقی گفت: پس از این حادثه دست اندرکاران صنعت بیمه بلافاصله در مناطق زلزله زده مستقر شدند و نسبت به تشکیل پرونده خسارت دیدگان اقدام و در فاصله چند روز خسارات زیان دیدگان پرداخت گردید.
مهندس کریمی افزود: در وقوع حوادث طبیعی در کشور و جبران خسارت دست دولت برای کمک به آسیب دیدگان خالی است و دولت صرفاً به احیا و ترمیم زیرساخت ها و جبران خسارت های عمومی می پردازد و لازم است دستگاه ها و ارگان های ذی ربط فرهنگ سازی و مردم را به خرید پوشش های بیمه ای تشویق و ترغیب کنند تا در هنگام بروز چنین حوادثی از مزایای آن بهره مند شوند.
رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به راه اندازی شورای هماهنگی بیمه های بازرگانی در استانها گفت: این شورا با هدف ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر بین شرکت های بیمه و همچنین صنعت بیمه با دستگاه های ذی ربط از جمله پلیس و دستگاه قضایی راه اندازی شده و لازم است رئیس این شورا در شورای اداری استانداری ها حضور جدی داشته باشد و مزایا و ظرفیت های صنعت بیمه در کشور و نیز نقش آن در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور  را تبیین نماید.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.