بخش تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق در کرمان احداث می گردد

فروردین ۱۴۰۳

یک خیر در اقدامی خیر خواهانه، ۱۰۰میلیارد ریال از ثروت خود را برای ساخت بخش تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق در بیمارستان شفا کرمان اختصاص داد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حاج علی رستمی با اختصاص حدود ۱۰۰ میلیارد ریال، قرار است بخش قلب و عروق را با ۱۰۰ تخت در بیمارستان شفا کرمان احداث کند.

دکتر عبدالرضا صباحی افزود: پس از  انجام کارهای کارشناسی با همکاری گروه قلب دانشگاه و معاونت های درمان و پشتیبانی دانشگاه، مقرر شد با توجه به وجود بخش قلب در بیمارستان شفا و در راستای توسعه آن، این بخش در محل بیمارستان احداث شود.

وی در ادامه گفت: کار ساخت این بخش بر عهده حاج “علی رستمی” است و دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز این بخش را تجهیز خواهد کرد.

دکتر صباحی گفت: روند رو به رشد بار بیماری ها به سمت بیماری های قلبی و عروقی سبب شده که نیازمند ساخت بخش های قلب و عروق  باشیم.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به  نقش  برجسته خیرین در حوزه سلامت استان گفت: مشارکت  در ساخت بخش تخصصی و فوق تخصصی قلب و عروق نیز یکی از فعالیت های خیرین است که امروز با حضور در یکی دفتر خانه های  اسناد رسمی  شهر کرمان، قرار دادی به این منظور  با حاج”علی رستمی” منعقد شد.

 وی در ادامه به مشارکت خیرین در بخش سلامت  اشاره کرد و گفت: این کمک ها به تناوب سال ها متفاوت است به عنوان مثال گروهی از خیرین در بنیاد نفیس، ساخت بخش پیوند اعضاء را در این دانشگاه بر عهده دارند.

 وی اضافه کرد: همچنین کار ساخت بخش خون و سرطان اطفال در محل بیمارستان افضلی پور توسط  آقای مهر الحسنی یکی از خیرین در حال ساخت است.  

دکتر صباحی گفت: درمانگاه جواد الائمه  نیز که اکنون به بیماران سرطانی و دیالیزی خدمت رسانی می کند توسط  موسسه خیریه جواد الائمه احداث شده است.

وی گفت: تاکنون خیرین در ساخت مراکز بهداشتی درمانی و یا خانه های بهداشت نیز مشارکت خوبی را داشته اند.

 وی حضور خیرین در حوزه سلامت استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: بعضی از خیرین اصرار دارند در قسمت های خاصی سرمایه گذاری کنند که ممکن است مورد نیاز  روز جامعه نباشد بنابراین سرمایه گذاری ها هدر می رود.

وی پیشنهاد کرد: خیرین برای سرمایه گذاری با دانشگاه  و مجمع خیرین سلامت استان که بک نهاد غیر دولتی است  مشورت نمایند تا بهره وری سرمایه آنان نیز افزایش یابد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.