بخش “حمل و نقل” نیروی محرکه توسعه است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: به دلیل گستردگی منحصر به فرد فعالیت هایی که در بخش حمل و نقل انجام می گیرد، کارشناسان اقتصادی از این بخش به عنوان «نیروی محرکه توسعه» یاد می کنند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، علی بخش رستمی در گفت و گویی خبری به مناسبت هفته حمل و نقل و روز راهدار با تبریک به تلاشگران این عرصه بویژه تلاش نستوه راهداران افزود: تحولات سریع فن آوری این بخش نیز، ارتباط میان آن و فرآیند توسعه اقتصادی و اجتماعی را آن چنان حساس و پیچیده ساخته است که کارشناسان اقتصادی، کارآمدی و توانمندی این بخش را، زمینه ساز توسعه همه جانبه کشورها می دانند.

به گفته وی، به عقیده کارشناسان، موفقیت های راهبردی در زمینه رشد و توسعه اقتصادی، مدیون سرمایه گذاری کلان در زیرساخت ها و تجهیزات حمل و نقل و نیز توسعه مهارت های حمل و نقل بوده است.

رستمی بیان داشت: این هفته یادآور فرمان تاریخی حضرت امام‌خمینی (ره) در سال ۶۲ مبنی بر تخلیه کالاهای اساسی مردم در بنادر جنوبی کشور و تحویل آنها در شهرها و روستاها، ترویج و توسعه ارزش های بی‌نظیر صنفی و ارج ‌گذاری به خدمات برجسته بخش حمل‌ونقل جاده‌ای است.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری گلستان اضافه کرد: به همین مناسبت و برای پاسداشت زحمات و تجلیل از تلاشگران عرصه حمل و نقل و راهداران، برنامه هایی از سوی ستاد اجرا خواهد شد.

به گفته رستمی، اعزام و استقرار رسمی اکیپ های راهداری زمستانی در راه ها بویژه مناطق برفگیر و گردنه ها، شرکت در برنامه های مختلف صدا و سیما با هدف بیان اهمیت حفظ و نگهداری راه ها و آشناسازی مردم با خدمات راهداری و فرهنگ سازی حفاظت از این سرمایه های ملی از برنامه های این هفته ستاد است.

وی ادامه داد: دیدار با راهداران مصدوم شده، حضور در مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه سراسر استان، بازدید و سرکشی از راهدارخانه ها و ارسال پیام های کوتاه ایمنی از طریق تابلوهای VMS اداره کل و صدا و سیما بخشی دیگر از برنامه های ستاد در استان می باشد.
۲۶ آذرماه ( روز حمل و نقل ) تا اول دی ماه (روز راهدار ) به عنوان هفته حمل و نقل و راهداری نامگذاری شده است .

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.