بدترین اقتصادهای جهان معرفی شدند

صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود کشورهای سودان،کنگو، بلاروس، مقدونیه و ژاپن را به ترتیب بدترین اقتصادهای جهان از نظر رشد، درآمد سرانه،تورم، بیکاری، و بدهی ها معرفی کرد.

 از نظر رشد اقتصادی سودان بدترین رشد تولید ناخالص داخلی در جهان را در اختیار دارد . رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۷٫۳ درصد کاهش خواهد یافت .

جنگهای داخلی طی دهه های اخیر تاثیر منفی شدیدی بر ساختارهای اقتصادی سودان داشته است . جدایی سودان جنوبی موجب شده است تا ۷۰ درصد ذخایر نفت خام سودان به سودان جنوبی منتقل شود . به همین علت پیش بینی می شود رشد اقتصادی این کشور امسال با کاهش ۷٫۳ درصدی روبرو شود . رشد اقتصادی سودان سال گذشته نیز بیش از ۴٫۵ درصد کاهش یافته بود .

بر این اساس از نظر شاخص در آمد سرانه نیز کنگو بدترین وضعیت را دارد . در آمد سرانه کنگو امسال به کمتر از ۲۳۱٫۵۱ دلار خواهد رسید . علی رغم در اختیار داشتن منابع طبیعی غنی ، جمهوری دموکراتیک کنگو با خشونتهای داخلی فقر و مفاسد مالی گسترده روبرو است . این کشور در سال ۱۹۶۰ میلادی توانست استقلال خود را از بلژیک بگیرد .

کنگو علی رغم در اختیار داشتن منابع غنی الماس و سنگ آهن با تولید ناخالص داخلی پایینی به ارزش ۲۵ میلیارد دلار روبرو است . با توجه به جمعیت ۷۳ میلیون نفری این کشور در آمد سرانه کنگو به کمتر از ۲۳۱ دلار می رسد .

از نظر شاخص نرخ تورم نیز بلاروس با ۶۵٫۹ درصد بدترین کشور جهان به شمار می رود . آلکساندر لوکاشنکو از سال ۱۹۹۴ میلادی تا کنون در بلاروس حکومت می کند و آخرین دیکتاتور اروپا به شمار می رود .

بر اساس برآوردهای صندوق بین المللی پول نرخ تورم بلاروس امسال به بیش از ۶۵٫۹ درصد خواهد رسید . نرخ تورم بلاروس سال گذشته به بیش از ۱۰۹ درصد رسیده است .

مقدونیه بدترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای جهان در اختیار دارد . نرخ بیکاری مقدونیه در سال ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۳۱٫۲ درصد خواهد رسید . پایین بودن رشد اقتصادی مهمترین عامل افزایش چشمگیر نرخ بیکاری این کشور به شمار می رود .

ژاپن بالاترین میزان بدهی را در بین کشورهای جهان در اختیار دارد میزان بدهی های این کشور معادل ۲۳۵٫۸ درصد تولید ناخالص داخلی تا پایان سال ۲۰۱۲ خواهد بود .
۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.