بدترین و تلخ ترین فاجعه دریایی دنیا

این کشتی پس از آن و در میان جنگ، همانند یک بیمارستان دریایی به کار گرفته شد و در نخستین ماموریت خود در دریای بالتیک، ۶۵۰ نفر از سربازان زخمی لهستانی را پذیرا شد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس: بزرگترین و بدترین فاجعه دریایی جهان پس از غرق شدن کشتی آلمانی با بیش از ۹۳۴۳ کشته رخ داد.

ویلهلم گوست‌لوف نام یک کشتی مسافربری ساخت آلمان بود. این کشتی در ۱۹۳۷ به آب انداخته شده و وزنش نزدیک به ۲۴٬۰۰۰ تُن بود.

این کشتی پیش از جنگ جهانی دوم پس از پیروزی نیروهای ملی‌گرای اسپانیا، وظیفه داشت تا نیروها را از اسپانیا به آلمان بازگرداند.

این کشتی پس از آن و در میان جنگ، همانند یک بیمارستان دریایی به کار گرفته شد و در نخستین ماموریت خود در دریای بالتیک، ۶۵۰ نفر از سربازان زخمی لهستانی را پذیرا شد.

در واپسین روزهای جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۵، با هدف پیدا کردن شهروندان غیرنظامی، سربازان نیروی دریایی آلمان و بسیاری از زخمیان جنگ، از بندر گوتن‌هافن به سوی شهر کیل بود. آمار مسافران کشتی ۱۷۳ نفر خدمه، ۹۱۸ نفر افسر و پرسنل آموزشی و مردان یگان دوم زیردریایی آلمان، ۳۷۳ نفر پرسنل زن کمک رسان، ۱۶۲ نفر سرباز زخمی و ۸٬۹۵۶ نفر مهاجر جنگ زده بود که در کل شمار آنان ۱۰٬۵۸۲ نفر می‌رسید.

کشتی فوق توسط یک زیردریایی مورد هدف قرار گرفت و مسافران کشتی و مهاجرین پس از انفجار با وحشت بسوی قایق‌های نجات روانه شدند.

کشتی در کمتر از ۴۵ دقیقه غرق شد و نیروهای آلمانی تلاش کردند تا بازماندگان را نجات دهند. شمار کشتگان برپایه آمارها۹٬۳۴۳ بود که گویای بزرگترین و بدترین فاجعه دریایی در جهان است.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۹۲ نفر   |   تاریخ انتشار: چهارشنبه ۸ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , تلخ‌ترین فاجعه دریایی, فاجعه دریایی


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.