بدرفتاری مزدوران با پدر نبیل رجب/درخواست از جامعه جهانی برای توقف نقض حقوق بشر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه جزیره العرب، “نبیل رجب “رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از انتقال پدرش به زندان مرکزی “جو” در جنوب منامه و برخورد بد با وی خبر داد.

وی افزود: پدرم از زندان جو تماس گرفته است و از رفتار بدی که با وی می شود و نگهداری وی در سلول انفرادی خبر داده است.

از سوی دیگر جمعیتهای مخالف رژیم شامل الوفاق، رعد، تجمع قومی، الاخاء و الوحدوی با صدور بیانیه ای با اشاره به حبس سه ماهه نبیل رجب اعلام کردند: بازداشت نبیل رجب مصداق سیاست دوگانه رژیم بحرین است و رژیم همه طیفها اعم از فعالان حقوق بشری، فعالان سیاسی، کادر پزشکی و دانشگاهیان را از حملات خود بی نصیب نگذاشته است، اما همه این تلاشها بی فایده اس،ت زیرا مردم از خواسته های خود عقب نشینی نمی کنند.

خبر دیگر اینکه “خلیل المرزوق” عضو جمعیت الوفاق بحرین گفت: اقدام رژیم بحرین در انحلال جمعیت العمل الاسلامی در راستای مصادره آزادی بیان است.

وی افزود: آل خلیفه خود را همه کاره می داند و به جای قوه مجریه، مقننه و قضاییه عمل می کند. رژیم بحرین ظالم است و مردم باید به تلاشهای مسالمت آمیز خود علیه آن ادامه دهند.

از سوی دیگر مرکز حقوق بشر بحرین از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست که برای مقابله با اقدامات رژیم و نقض حقوق بشر کاری انجام دهند.

در بیانیه این مرکز به حمله به منازل و تخریب اثاثیه و دارایی مردم، بازداشت در ساعات اولیه بامداد و ضرب و شتم آنها و خانواده شان، حمله به عابران، محاصره مناطق، ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان مناطق مختلف، به کارگیری گلوله ساچمه ای علیه تظاهرات کنندگان، بازداشت زخمی شدگان به محض رسیدن به بیمارستان، تخریب خودروها و تلفنهای همراه مردم، حمله به رهبران مخالفان و به کارگیری گاز اشک آور اشاره شده است.

از سوی دیگر “شیخ علی سلمان” دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین با اشاره به بازداشت نبیل رجب خطاب به وی گفت : تو با پایداری و اقدام مسالمت آمیزت، ظالمان را شکست خواهی داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.