بدشانس بودیم/ قوانین فیده باید اصلاح شود

عضو تیم ملی شطرنج کشورمان گفت: در این دوره از المپیاد جهانی شطرنج علت اصلی کسب نکردن نتایج مطلوب از سوی تیم ایران بدشانسی بود.

سید جواد علوی مقدم، عضو تیم ملی شطرنج کشورمان گفت: در این دوره از المپیاد جهانی شطرنج علت اصلی کسب نکردن نتایج مطلوب از سوی تیم ایران بدشانسی بود.
سید جواد علوی مقدم، عضو تیم ملی شطرنج کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: المپیاد جهانی شطرنج با حضور بهترین های دنیا برگزار می شود، تیم ملی ایران در این دیدارها ضعیف کار نکرد اگر ما در قرعه کشی ها کمی خوش شانس بودیم به طور قطع نتایج بهتری را کسب می کردیم.
وی تصریح کرد: نمی خواهم بدشانسی را بهانه ای برای نتایج کسب شده اعلام و به نوعی فرافکنی کنم اما به جرأت می توان گفت: که ما از ۱۱ بازی انجام شده فقط به دو قرعه آسان و راحت برخورد کردیم، در صورتی که تیم ملی استرالیا از ۱۱ بازی انجام شده، ۹ دیدار خود را با تیم های قعر جدولی و ضعیف انجام داد.
علوی مقدم، خاطرنشان کرد: به نظرم مسئولان فدراسیون جهانی شطرنج “فیده” باید نحوه قرعه کشی مسابقات را اصلاح کنند تا حقوق تیم ها ضایع نشود، ما می توانستیم در صورت قرعه کشی مناسبی در جمع ۳۰ تیم برتر جهان قرار بگیریم.
وی گفت: طبق نظر لاندا سرمربی تیم ملی شطرنج من در پنج دور این مسابقات در ترکیب تیم ملی بازی کردم، در صورتی که اگر در مراحل بیشتری بازی می کردم شاید نتایج بهتری می گرفتم اما در هر شرایط باید به نظر سرمربی احترام گذاشت، زیرا وی می خواهد تیمش بهترین نتیجه را مقابل حریفان کسب کند.
وی تدارکات فدراسیون برای تیم ملی را عالی عنوان کرد و یادآور شد: مسئولان فدراسیون نهایت تلاش خود را برای آماده سازی تیم ملی چه از نظر فنی و چه از نظر جسمانی انجام دادند، دعوت از تیم ملی ارمنستان برای حضور در ایران و انجام بازی دوستانه با آن ها از دیگر برنامه های تدارکاتی فدراسیون بود./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.