بدنبال تقویت روابط تهران – دمشق بویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری هستیم

رئیس جمهور روابط ایران و سوریه را راهبردی و استراتژیک دانست و بر تقویت پایه‌های مستحکم روابط بین دو کشور به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

بدنبال تقویت روابط تهران - دمشق بویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری هستیم

به گزارش ممتاز نیوز، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در دیدار فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه با اشاره به اشتراک منافع دو کشور در مسایل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی اظهارداشت: امروز باید برنامه‌ریزی بلند مدت و همه جانبه‌ای برای توسعه و تعمیق روابط و مناسبات تهران و دمشق انجام شود و بر مبنای آن، در مسیر تامین منافع ملت‌های خود خصوصا در بخش اقتصادی گام برداریم.
رئیس جمهور حجم مبادلات تجاری و اقتصای دو کشور را بسیار پایین‌تر از سطح مطلوب دانست و گفت: ظرفیت‌های زیادی برای افزایش حجم و میزان تبادلات اقتصادی دو کشور وجود دارد که با فعال‌سازی همه ظرفیت‌های موجود می‌توان حجم تبادلات اقتصادی را به چندین برابر افزایش داد.
رئیسی در ادامه استمرار حضور غیر قانونی نیروهای بیگانه در منطقه و خاک سوریه را برای امنیت و ثبات منطقه خطرناک دانست و گفت: داعش دست ساخته آمریکایی‌ها است و امروز حضور داعش و آمریکا در هر کجای منطقه خسارت بزرگی برای امنیت، ثبات و آسایش ملت‌ها خواهد بود.
رئیسی خاطرنشان کرد: شهدای بزرگواری همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، آمریکا و گروه‌های نیابتی آن در منطقه از جمله تروریسم داعشی و صهیونیستی را زمین‌گیر کردند.
رئیسی حفظ امنیت و ثبات سوریه و حضور مقتدرانه این کشور در معادلات منطقه‌ای را حائز اهمیت دانست و اظهارداشت: امروز سوریه با رویکرد ضد صهیونیستی در خط مقدم مقاومت در برابر صهیونیست‌ها قرار دارد و تاریخ ایستادگی ستودنی ملت و دولت سوریه در مقابل تهاجمات ناجوانمرانه را با افتخار ثبت خواهد کرد.
رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت احترام به تمامیت ارضی سوریه بیان داشت: نادیده گرفتن حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورها از طرف هیچ کشوری قابل قبول نیست و بی تردید ملت سوریه آنرا تحمل نمی‌کند.
فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار با تقدیم پیام بشار اسد رئیس جمهور سوریه و نیز دعوت از حجت الاسلام رئیسی برای سفر به این کشور، اظهارداشت: سوریه مصمم است تمام ظرفیت‌های همکاری را برای تقویت روزافزون روابط تهران – دمشق در راستای منافع مشترک دو ملت فعال کند.
وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه ملت سوریه هرگز حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهد کرد: گفت: سوریه بر استمرار روابط پایدار و قدرتمندی که رهبران دو ملت آنرا ایجاد کرده‌اند،‌ تاکید دارد و در این مسیر، خون شهید حاج قاسم سلیمانی ضامن پیوند عمیق روابط دو ملت است و معتقدیم شهید سلیمانی متعلق به همه ما است و فداکاری شهیدانمان را فراموش نخواهیم کرد.
فیصل مقداد خاطرنشان کرد: آمریکا از خبیث ترین شیوه‌ها در روابط با برخی کشورهای منطقه استفاده می‌کند و با بی احترامی تمام و ذلیل کردن آنها به دنبال سروری و آقایی صهیونیست‌ها در منطقه هستند.
وزیر خارجه سوریه گفت: با ایستادگی ملت سوریه و جبهه مقاومت، طرح‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذنابش در منطقه شکست خورده است و امروز آنها به این نکته رسیده‌اند که سوریه شکست نخورد و رویکرد خود را تغییر داده‌اند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.