بدهی دولت مالزی افزایش یافت

ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُتـهـران / واحـد مـرکـزی خـبـر / اقـتصادی /۰۲/۱۹
مقامات مالزی روز سه شنبه اعلام کردند بدهی های دولت فدرال این کشور به رقم چهارصد و پنجاه و شش میلیارد و یکصد میلیون رینگت (برابر با یکصد و پنجاه و دو میلیون دلار آمریکا) افزایش پیدا کرده است.
بر اساس آمارهای منتشر شده، بدهی دولت مالزی پیشتر در سال دو هزار و ده برابر با چهارصد و هفت میلیارد و یکصد میلیون رینگت اعلام شد. انتخابات در مالزی قرار است طی سال کنونی برگزار شود و دولت این کشور با اجرای طرحهایی از قبیل پرداخت پاداش و سایر مشوقهای نقدی به کارمندان دولت و همچنین ارائه کمکهای مالی به افراد کم در آمد، هزینه های خود را افزایش داده است.
بـه گـزارش خبرگـزاری آلمان از کوالا لامپور، «دونالد لیم سیانگ چایی» معاون وزیر دارایی مالزی در این باره گفت نسبت بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی این کشور در پایان سال دو هزار و یازده به رقم پنجاه و سه و نیم درصد رسید. کارشناسان اقتصادی هشدار دادند بدهی های دولت ممکن است در سال دو هزار و دوازده حتی بیشتر از گذشته نیز افزایش پیدا کند. کارشناسان علت این موضوع را افزایش هزینه های دولت در آستانه برگزاری انتخابات عنوان کردند.
«نجیب رازک» نخست وزیر مالزی پیشتر با ارائه کمکهای غیر نقدی به مردم این کشور موافقت کرده بود تا بدین وسیله نظر مساعد آنها را در آستانه برگزاری انتخابات جلب کند. پیگیری این سیاستها پس از آن آغاز شد که حزب «جبهه ملی» مالزی که حزب حاکم پیشین این کشور بود در انتخابات پارلمانی سال دو هزار و هشت حدود یک سوم از کرسی های خود را در پارلمان از دست داد.
ُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُُ۱۴۵ / ۱۷۲

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.