بدهکاران بانکی ۱۶۰ نفر می باشند نه ۳۰۰ نفر

۴ م دیماه ،

بینا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه رییس جمهور در مورد بدهکاران بانکی آمار اشتباه می دهد گفت:بدهکاران بزرگ بانکی ۳۰۰ نفر نیستند بلکه ۱۶۰ نفرند و حدود ۶۴ درصد تسهیلات دردست این ۱۶۰ نفری است که تولید کننده هم نیستند و با استفاده از رانت و ارتباط بدون سپردن وثیقه مطمئن وام گرفتند و این اعتبارات را در بخشی خارج از تعهدشان سرمایه گذاری کردند.
به گزارش بینا، سید محمد بیاتیان، درواکنش به اصرار رییس جمهوربرای مدیریت واحددر اقتصاد کشوربا تاکید بر این که درحال حاضر مدیریت اقتصاد کشور واحد است، به خانه ملت گفت: اگر مجلس نظارت نکند دیکتاتوری شکل می گیرد ومجلس برای جلوگیری از دیکتاتوری شکل گرفته است.
نماینده مردم بیجار درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:درحال حاضرمجلس قانونگذار و دولت مجری است از این رو حرف رییس جمهور مبنی بر مدیریت واحد اقتصادی را قبول ندارم.
وی افزود: درحال حاضر درداخل دولت سیاستها و بخشنامه های متناقض اقتصادی نوشته می گردد و ناهماهنگی بین تیم اقتصادی دولت است و بعضا بخشنامه های بانک مرکزی با سیاستهای وزارت اقتصاد درتناقض است و مشخص نیست براساس کدام قانون و مصوبه مجلس تصمیم می گیرند.
وی با اشاره به این که بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تصمیمات خلق الساعه بانک مرکزی است دربارهٔ بخش دیگری از سخنان رییس جمهور دربارهٔ استمهال بدهی تولیدکنندگان ، گفت: ماده ۲۹ بودجه۹۱ به منظور استمهال بدهی  تولیدکنندگان و صنعت گران تصویب شد اما اشخاص بسیاری وامهای چند ده میلیاردی گرفتند و درخارج از کشور سرمایه گذاری کردند وصنعت گردشگری کشورهای حاشیه خلیج فارس را تقویت کردند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بدهکاران بزرگ بانکی ۳۰۰ نفر نیستند بلکه ۱۶۰ نفرند و حدود ۶۴ درصد تسهیلات دردست این ۱۶۰ نفری است که تولید کننده هم نیستند و با استفاده از رانت و ارتباط بدون سپردن وثیقه مطمئن وام گرفتند و این اعتبارات را در بخشی خارج از تعهدشان سرمایه گذاری کردند.
نماینده مردم بیجاردرمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدهکاران بزرگ بانکی کسانی می باشند که وام صنعت گرفتند وبه بازار مسکن تزریق کردند ، افزود: بدهکاران بزرگ بانکی به خاطر ضعف دولت و بانک مرکزی  وضعف قاطعیت قانون شکل گرفتند .

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.