بدهی ۱۵۰ میلیاردی دانشجویان به وزارت علوم

۰۵م اسفند ،

vahid (2)-24.jpg

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به بدهکاری بعضی از دانشجویان به صندوق، گفت: بر این اساس دانشجویان اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان به صندوق بدهکار می باشند.

مهندس کیوان مرادیان کوچک‌سرایی خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: بعضی از دانشجویان بیش از ۱۵ سال از سررسید اقساط آنها می‌گذرد و در صورتی که این دسته از دانشجویان اقساط خود را به صندوق پرداخت کنند، ۱۵۰ میلیارد تومان وارد چرخه صندوق می‌شود و برای ارائه وام به دانشجویان فعلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی از دانشجویان بدهکار درخواست کرد تا هر چه سریعتر نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند، چرا که هزینه‌ ذکر شده مجددا برای ارائه وام به دانشجویان فعلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به راهکارهای صندوق جهت برخورد با بدهکاران، تصریح کرد: در این زمینه ابتدا فراخوان به دانشجویان و سپس به ضامن‌های حقوقی‌ آنها ارائه خواهد شد و در صورتی که این اقدام جوابگو نباشد، راهکار سوم که پیگیری‌های حقوقی است، انجام خواهد گرفت.

مرادیان کوچک‌سرایی در خصوص راهکارهای حقوقی صندوق نیز تصریح کرد: در این راستا راهکارهایی همچون استفاده از محل هدفمندی، استعلام از بانک، ابطال گواهی موقت فارغ‌التحصیلان و اعلام اسامی دانشجویان بدهکار در پایگاه اینترنتی مدنظر است که هنوز هیچ یک از راهکارها، قطعی نیست و باید مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.