بدهی ۲۰۰ میلیارد تومانی بیمارستان های خصوصی از بیمه های تکمیلی/ مدیریت درستی در تخصیص منابع وجود ندارد

۲۷ آبان ،

با توجه به اینکه مدیریت درستی در تخصیص منابع وجود ندارد در حال حاضر بیمارستان های خصوصی ۲۰۰ میلیارد تومان از بیمه های تکمیلی طلب دارند و همین امر سبب ضربه اقتصادی به این بیمارستان ها می گردد.

به گزارش تفسیری خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر شهاب الدین صدر، رئیس سازمان نظام پزشکی در نشست خبری که امروز در سازمان نظام پزشکی برگزار شد افزود: یکی از مشکلاتی که در چند هفته قبل بیشتر خودنمایی می کند تحریمات در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی می باشد و درست است که بعد از پیروزی انقلاب با انواع تحریمات در عرصه های گوناگون مواجه بودیم اما در چند سال قبل این تحریمات شکل دیگری پیدا کرده و در محدوده گسترده تری نسبت به مردم اعمال می گردد و دیگر جنبه ی سیاسی و نظامی ندارد.

این تحریمات در قلمرو دارد و تجهیزات پزشکی که هیچ جنبه ی قانونی ندارد و اگر چه می گویند که ما تحریم نکرده ایم اما این یک دروغ آشکار است و مدتها است که در مورد خرید مواد اولیه برای تولید داروها این تحریمات اعمال می گردد.

وی گفت: البته امروزه این طور نیست که در زمینه دارو و تجهیزات این کمبودها بتواند اختلال ایجاد کند اما رفتاری که غرب با ما دارد غیر قابل دفاع است و لذا نامه ای به بان کی مون نوشتیم تا نسبت به این قضیه روشنگری درستی اعمال شود.

وی گفت: مدیریتی که در عرصه اقتصاد کشور بوده مدیریت مطلوبی نیست و تزلزلی در حوزه اقتصاد بویژه در مدیریت ارزی رخ داده که مستقیما به حوزه سلامت آسیب وارد کرده و سبب شده تمام عرصه های مختلف در تامین دارو و تجهیزات دچار مشکل شوند. بنابراین اصلاح مسیر مدیریتی ضروری است.

دکتر صدر گفت: حدود ۸ ماه است که دو میلیارد دلاری که برای تامین دارو هنوز اختصاص داده نشده و هر چقدر به سمت ارز شناور حرکت کنیم خدمات حوزه سلامت گرانتر می گردد به گونه ای که در حال حاضر محاسبات نشان داده سهم پرداختی مردم بیش از ۶۰ درصد است و دولت باید این مسیر را اصلاح کند.

وی با اشاره به بدهی بیمه ها به مراکز درمانی افزود: در حال حاضر بیمارستان های خصوصی از بیمه های تکمیلی ۲۰۰ میلیارد تومان طلب دارند و بدهی بیمه به بیمارستان های دولتی ۱۴۰۰ میلیارد تومان است و بدهی که بیمارستان های دولتی به شرکت های دارویی دارند ۷۵۰ میلیارد تومان است که اینها هیچ ربطی به تحریمات و یا کمبود اعتبارات ندارند زیرا ما اعتبارات خوبی داریم اما مدیریت درست اعتبارات و منابع باید اصلاح شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.