بدون اراده زنان تحول ایجاد نمی‌شود

جام جم آنلاین: رییس‌جمهور با تأکید بر لزوم اعمال اصلاح و تغییرات اساسی در نظامات سیاسی و اقتصادی جهان، بیداری انسانها را مقدمه و شرط لازم برای این تغییر و تحول دانست و گفت: نقش زنان در تحولات اجتماعی مهمتر، اثر گذارتر و ماندگارتر از مردها بوده و محال است در جامعه ای بدون اراده زنان تحول ایجاد شود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دکتر احمدی‌نژاد صبح امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاحیه اجلاس زنان و بیداری اسلامی که با حضور بیش از ۱۵۰۰ نفر از زنان مسلمان از ۸۵ کشور مختلف جهان در مرکز همایشهای بین المللی برج میلاد برگزار می شود، با طرح این سئوال که چرا در جهان نیازمند بیداری و تحول هستیم، اظهار داشت: خدای متعال انسانها را برای زندگی عزتمند و سرشار از کمال و معنویت خلق کرده است و نخواسته که آنها در حقارت، تبعید، ظلم و فشار زندگی کنند؛ خدا انسان را آیینه خود خلق کرده و به قدری کرامت به او داده تا بتواند به جایگاهی برسد که جلوه تمام نمای خدای متعال شود.

رئیس‌جمهور گفت: نگاهی به تاریخ بشر و وضعیت کنونی جهان نشان می دهد که هیچ اثری از عزت و کرامت الهی در جهان مشاهده نمی شود در حالی که خدا انسان را با کرامت و عزت آفریده است و همه پیامبران آمده‌اند تا شأن حقیقی و کرامت انسان را گسترش دهند؛ اما امروز در هیچ جای جهان انسانها طعم حقیقی انسانیت و کرامت را نمی‌چشند و مظلوم ترین مظلومان ،‌انسان و حقیقت انسانی است.

وی با اشاره به اینکه مطابق آمار رسمی بیش از ۳ میلیارد انسان در فقر زندگی می کنند، اظهار داشت: در چنین شرایطی انسانها چگونه می توانند عظمت انسان بودن را تجربه کنند، کسانی که توانایی برآوردن نیازهای اولیه زندگی خود را ندارند چگونه می توانند به قله های پیشرفت اندیشیده و در جهت اصلاح اوضاع گام بردارند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه عزت انسان در آزادی و کمال جویی اوست، گفت: به همین دلیل است که مستکبرین و شیاطین هدف اصلی خود را در گام اول پایمال کردن حقیقت و کرامت انسانی قرار داده‌اند زیرا تا زمانی که کرامت انسان پایمال نشود، امکان سلطه مستکبران نیز وجود ندارد.

دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: اولین کاری که شیطان و نظام سلطه می کند این است که انسان را از درون خود تحقیر و کرامت و عزت انسان را پایمال می کند، چرا که می داند انسان تحقیر شده به هر ذلتی تن خواهد داد.

رییس‌جمهور حکومت دیکتاتوری در جوامع را از زشت ترین جلوه های حاکمیت در جهان دانست که سرکوب کننده استعدادها و اندیشه های ملت هاست و گفت:وضعیت کنونی جهان وضعی نیست که خدا و پیامبر عزیزمان خواستار آن بوده‌اند، انسان برای زندگی متعالی آفریده شده و این هدف هنوز تأمین نشده است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه بی تردید ظلمی که امروز بر حقیقت انسان و بشریت در سراسر عالم تحمیل می شود در تاریخ بی سابقه است،گفت:طاغوت ها،نمرودها و فرعون ها و مستکبران دایره نفوذ و سلطه شان محدود بوده است اما امروز مستکبران همه زمینها و انسانها را تحت سلطه خود گرفته اند و تا درون خانه های مردم نیز نفوذ کرده و اندیشه های خود را به آنان تحمیل می کنند،

وی گفت: در سطح کره زمین هیچ کس نیست که تلاش اقتصادی انجام دهد و سلطه گران با نظام اقتصادی حاکم بر جهان، بخشی از دستاوردهای او را به طور سیستماتیک چپاول نکند.

رئیس جمهور تصریح کرد : امروز مستکبران با شعار آزادی و حقوق بشر و دفاع از ملت ها و وعده زندگی بهتر و پیشرفته و توسعه سیاسی واقتصادی بزرگترین فریب تاریخ را بر بشریت تحمیل کرده اند.

دکتر احمدی نژاد گفت:عده‌ای خیال می کنند که مردم آمریکا و اروپا از آزادی کامل برخوردار هستند،در حالی که زشت ترین جلوه دیکتاتوری در آمریکا حاکم است،گروهی صهیونیست فاسد و سرمایه دار در پشت صحنه، بر آمریکا و ۳۰۰ میلیون مردم این کشور به ملت های جهان حکمرانی می کنند ، آنها آزادی انتخاب ندارند و این صهیونیست ها هستند که تصمیم می گیرند که چه کسی رییس جمهور شود.

رییس جمهور با اشاره به فعالیت های پشت پرده رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آنها بنا به نیاز خود در هر مقطع و شرایطی فردی را روی کار می آورند،زمانی لازم بود که خاورمیانه را اشغال کرده و بر جریان نفت،سیاست و فرهنگ این منطقه را در اختیار خود بگیرند، لذا از این رو چهره خشنی مانند رییس جمهور قبلی آمریکا را روی کار می آورند و همه احزاب و گروه ها نیز از آن حمایت می کنند و در نتیجه این انتخابات کشتاری عظیم را به کشورهایی چون افغانستان و عراق تحمیل کردند و وقتی ملت ها مقاومت کردند و چهره آمریکا مخدوش می شود راه برای سلطه آنان محدود می شود، نیاز پیدا می کنند تغییر چهره داده و با شعار تغییر، چهره ای ترحم برانگیز را روی کار بیاورند اما سیاست آنها همان سیاست سلطه طلبانه در جهان است و در این معادلات مردم هیچ نقشی ندارند.

دکتر احمدی نژاد افزود: مردم اروپا نیز وضع موجود خود را قبول ندارند و با تظاهرات و فریاد زدن مخالفت خود را اعلام می کنند اما هیچ کس فریادرس مردم اروپا نیست.

رییس جمهور اضافه کرد: در آمریکای لاتین مردم این کشور ۲۰ سال تلاش کردند و انسان آزاده و انقلابی را بر سر کار آوردند اما جریانات غربی به قدری مشکل ایجاد کردند تا وی را ساقط کرده و عناصر وابسته به خود را روی کار بیاورند.

وی تصریح کرد : در هر کجای عالم که حاکمیت دیکتاتوری وجود دارد بدون تردید با اتکاء به استکبار و نظام سلطه مردم را تحت سلطه درآورده اند و تمام این دیکتاتورهای امروز و دیروز جهان تحت حمایت همان کسانی هستند که شعار حقوق بشر و آزادی می دهند، روشن است که این شرایط باید تغییر پیدا کند.

دکتر احمدی نژاد گفت: ملت ها نیازمند تحول هستند و باید تغییرات اساسی در جهان روی دهد به گونه ای که همه نظامات سیاسی و اقتصادی جهان اصلاح شود و این تغییر و تحول جهانی نیازمند مشارکت همگانی ملت ها است .

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود درباره اهمیت نقش زنان در جوامع مختلف و در موضوع بیداری اسلامی، گفت: در اصل خلقت انسان‌ها یکسان بوده، اما در تحولات اجتماعی نقش زنان و مردان متفاوت است و معتقدم نقش زنان در تحولات اجتماعی، مهم‌تر، اثرگذارتر و ماندگارتر از مردان است.

رییس‌جمهور افزود: خداوند متعال ویژگی‌های ممتاز و برجسته ای به زنان داده و براساس این ویژگی‌ها، مسئولیت‌ها و مأموریت‌های سنگین‌تری را برای آنان در نظر گرفته است؛ در حقیقت هر مردی که در دنیا به قله‌‌ای از قله‌های انسانی رسیده، مدیون مادر خود به عنوان کسی که او را پرورش داده، است.

دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر یک مادر شیر پاک خود را همراه با زمزمه توحید و خداخواهی در کام فرزندش نچکاند، موجوداتی بوجود می‌آیند که بمب اتم ساخته و به وسیله آن انسان‌ها را می‌کشند.

رییس‌جمهور افزود: مادرانی که با عشق، محبت و پاکی فرزندان خود را تربیت می‌کنند در حقیقت انسان‌هایی بزرگ، آزادی‌خواه و عدالت‌طلب را در دامان خود پرورش داده اند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه محال است در جامعه‌ای زنان اراده کرده و تحولی اتفاق نیفتد، اظهار داشت: هر تحولی در ساحت اجتماع نیازمند اراده زنان است، چرا که حرکت زنان به دنبال خود موجب حرکت دیگر افراد خانواده از جمله مردان و فرزندان خواهد شد.

رییس‌جمهور زن را جلوه جمال، لطف و عشق الهی دانست که قلب او کانون جوشش عشق، محبت و انسانیت است و گفت: شیطان هرگاه خواسته جامعه‌ای را ساقط کند، ابتدا نقش و جایگاه زنان را مخدوش کرده و موجودیت آنان را در جامعه لگدمال کرده است.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به از بین رفتن جایگاه و ارزش حقیقی زنان در جوامع غربی تصریح کرد: هنگامی که زنان نقش خود را به خوبی در جامعه ایفا نکنند، غارت‌ها، جنایت‌ها و استعمارها بوجود خواهد آمد.

رییس‌جمهور ظلم به زنان را بالاترین ظلمهایی دانست که تا به حال در جهان روا شده است و تصریح کرد: در هر جامعه‌ای هنگامی که زنان بیدار شده و حرکت کرده‌اند، به دنبال آنان و بلافاصله جامعه نیز حرکت کرده و بیدار شده است.

دکتر احمدی‌نژاد مأموریت زنان مسلمان را بسیار سنگین و مهم توصیف کرد و گفت: مبادا این مأموریت را در چارچوب یک جغرافیا، نژاد و زبان محبوس کنیم و افق نگاه ما به مرزهای کشورهایمان باشد.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه افق نگاه باید جهانی بوده و همه جهان باید اصلاح شود، تصریح کرد: باید راه درست را انتخاب کنیم و ملت‌های اسلامی در برابر فریبکاری مستکبران هوشیار باشند، چرا که آنها در دوره استعمار، پس از قیام ملت‌ها توانستند با فریبکاری و تغییر چهره، نظاماتی به مراتب بدتر از گذشته را بر ملت‌ها تحمیل کنند.

دکتر احمدی‌نژاد تاکید کرد: امروز باید همه هوشیار باشند که نوک تیز حرکت‌ها باید علیه نظام سلطه و استکبار جهانی باشد، چرا که اگر آنها هدف قرار بگیرند، دیکتاتورهای وابسته به آنان نیز فروخواهند ریخت.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه حرکت ملت‌ها باید علیه رژیم صهیونیستی به عنوان سرمنشأ همه ظلم‌ها و بی‌عدالتی‌ها در جهان باشد، اظهار داشت: تا زمانی که استکبار و رژیم صهیونیستی در جهان وجود داشته باشند، ملت‌ها روی آسایش، آرامش و صلح را نخواهند دید.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه خداوند وعده برقراری عدالت و حاکم شدن انسانیت در جهان را داده است، گفت: تنها کسی می‌تواند عدالت را به طور کامل در جامعه مستقر کند که خود به طور مطلق عادل بوده و وجودش از تعصبات، خودخواهی‌ها، گرایشات و تصمیمات غلط تهی باشد؛ خداوند وعده داده فرزندی از فرزندان پیامبر خاتم در زمانی که ملت‌ها تصمیم به برقراری آزادی و عدالت حقیقی در جهان بگیرند، خواهد آمد و یاری‌دهنده آنها خواهد بود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه باید همه دیکتاتوری‌های عالم برچیده شده و عدالت جایگزین آنها شود، تصریح کرد: مأموریت مشترک همه ما آن است که برای نجات بشر و استقرار عدالت در جهان دست به دست یکدیگر داده و حرکت کنیم و در این مسیر همه انسان‌های عدالت‌خواه و آزادی‌طلب در کنار یکدیگر و یار و یاور هم خواهند بود.

دکتر احمدی‌نژاد تأکید کرد: سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی در جهان از بین رفتنی است و عدالت مستقر خواهد شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.