بدون گفت و گوی ادیان جهانی پرمخاطره خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، ˈمحمدباقر خرمشادˈروز شنبه در نشست گفت و گوهای دینی در جهان معاصر با یادآوری اینکه ایران و چین صاحبان دو تمدن تاریخی و کهن در آسیا هستند، افزود: هر دو کشور در جست و جوی ایجاد دو تمدن جدید مبتنی بر سنت های کهن هستند.

وی ادامه داد: به این معنا که از یک سو هم گذشته این تمدن ها را به هم وصل کنند و از سوی دیگر نکات جدید تمدن ها را در کنار هم قرار دهند.

خرمشاد با بیان اینکه دو تمدن ایران و چین باید بتوانند با گفت و گو، پیام آور صلح، دوستی و عدالت باشند یادآورشد: ارزش های مشترک دو کشور می تواند هم در آسیا و هم در جهان دارای اثرگذاری تعیین کننده باشد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی توضیح داد:انقلاب اسلامی ایران فضای جدیدی را در جهان ایجاد کرده که می تواند مبنایی برای همکاری های مشترک ایران و چین باشد.

این مقام مسوول در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان اینکه یک فیلسوف فرانسوی معتقد بود که انقلاب اسلامی ایران معنویت گرایی در سیاست بوده است،یادآورشد: در تشریح این مطلب باید گفت که انقلاب اسلامی ایران هم دین معناگرا را در جهان ماده گرا معرفی کرده و هم دینی را معرفی کرده که فردی نیست بلکه مسایل اجتماعی و سیاسی را نیز در برمی گیرد.

خرمشاد تاکید کرد که امروز از آنجا که ارزش های این انقلاب نیازهای انسان را همراهی می کند می تواند مبنای خوبی برای نگاه جدید به دین در عصر کنونی تلقی شود.

وی با بیان اینکه دین در ایران رعایت حقوق اقلیت های دینی و پرداختن به امور معنوی را وظیفه خود می داند،گفت: در دنیای امروز در حوزه همه ادیان شاهد رشد تندروی و رادیکالیسم هستیم و البته این تندروی ها در حوزه دین اسلام نیز وجود دارد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افراطی گرایی دینی را خطری بزرگ برای دنیای امروز دانست و توضیح داد: ما باید به دنبال راه حل میانه ای باشیم تا دینداران خردمند هدایت مسایل دینی را به عهده بگیرند و تحقق این مهم با همکاری همگان امکان پذیر است.

نشست مرکز گفت و گوهای ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان امور ادیان چین با عنوان ˈنقش گفت و گوهای دینی در جهان معاصرˈ امروز – شنبه – با حضور ˈوانگ ژو آنˈ رییس سازمان امور ادیان چین و هیات همراه در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

فراهنگ **۱۸۸۳

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.