برآورد ارزش تازه گمرکی انواع خودرو وارداتی

۲۱م اسفند ،

گمرک ایران با اعلام تصمیمات ارزشگذاری خودروهای وارداتی در کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: خودروهای سواری رنو مدل ۲۰۲۴، ام جی ۲۰۲۴، ماشین آلات راهسازی سانی و هیوندای در این گروه قرار دارند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از مهر، دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ایران در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو، ارزش گمرکی تعدادی از خودروهای سواری و ماشین‌آلات راهسازی را اعلام کرد. ارزشگذاری این خودروها در کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده و جهت اجرا به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ شده است.

این گزارش حاکی است، انواع مدل خودروهای سواری رنو سال ۲۰۲۴، خودروهای سواری ام‌جی (MG) سال ۲۰۲۴، ماشین‌آلات راهسازی سانی (SANY) سال ۲۰۱۲ و ماشین‌آلات راهسازی هیوندای سال ۲۰۲۴ از جمله خودروها و ماشین‌آلات راهسازی است که در بخشنامه یاد شده از سوی کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین و جهت اجرا به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده است.

بخشنامه اول

این ابلاغیه ها که خطاب به ناظرین، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرایی کشور صادر شده آمده است: در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو و براساس مفاد صورتجلسه شماره ۴۹۰ مورخ ۹۱٫۱۲٫۰۸ کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش انواع مدل خودروهای سواری MG سال ۲۰۲۴ ساخت چین به شرح جدول زیر ارسال می گردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری خودروهای سواری وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

بخشنامه دوم

در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره ۴۸۹ مورخ ۹۱٫۱۲٫۰۱ کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت به یک برگ پرایس لیست جرثقیل های SANY سال ۲۰۱۲ ساخت چین ارسال می گردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری جرثقیل های وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام گیرد.

بخشنامه سوم

در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره ۴۸۹ مورخ ۹۱٫۱۲٫۰۱ کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش انواع مدل دامپتراکهای BELAZ سال ۲۰۲۴ ساخت بلاروس ارسال می گردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری دامپتراکهای وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام گیرد.

بخشنامه چهارم

در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره ۴۸۹ مورخ ۹۱٫۱۲٫۰۱ کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت دو برگ پرایس لیست انواع ماشین آلات راهسازی SANY سال ۲۰۱۲ ساخت چین ارسال می گردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری ماشین آلات راهسازی وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده و با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام گیرد.

بخشنامه پنجم

در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره ۴۸۹ مورخ ۹۱٫۱۲٫۰۱ کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت دو برگ پرایس ماشین آلات راهسازی HYUNDAI سال ۲۰۲۴ ساخت کره جنوبی ارسال می گردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری ماشین آلات راهسازی وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده و با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

بخشنامه ششم

در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره ۴۸۹ مورخ ۹۱٫۱۲٫۰۱ کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش انواع مدل خودروهای سواری RENAULT سال ۲۰۲۴ ارائه می گردد. دستور فرمائید ارزشگذاری خودروهای سواری وارداتی مربوط با توجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

بخشنامه هفتم

در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره ۴۸۹ کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش سواری HYUNDAI مدل i20 با حجم موتور ۱۴۰۰ سی سی سال ۲۰۲۴ ساخت کره جنوبی به شرح زیر ارسال می گردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری وارداتی مربوطه با توجه به ارزش های اعلام شده و با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

بخشنامه هشتم

در اجرای تبصره ۶ قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره ۴۸۸ مورخ ۹۱٫۱۱٫۱۷ کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت یک برگ پرایس لیست ارزش پایه ماشین آلات راهسازی WIRTGEN ، VOGELE و HAMM سال ۲۰۱۲ ساخت آلمان ارسال می گردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری ماشین آلات راهسازی وارداتی مربوطه باتوجه به ارزش های اعلام شده با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام گیرد. ضمنا در خصوص تجهیزات نصب شده بر روی ماشین آلات مذکور با توجه به لیست ارزش آبشن های ارائه شده در بخشنامه ۸۹٫۰۹٫۱۷ اقدام نمایند.

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مهدي زماني:

    این نوشته ها ثدیمی هستند چاک بشن بهتره

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.