براد پیت: ستارگان سینما باید با دستمزد میلیون دلاری خداحافظی کنند

به گزارش خبرآنلاین، بازیگر فیلم‌های «هفت» و «مورد عجیب بنجامین باتن» با خنده می‌گوید: «آن دوران گذشت.» منظور پیت این است که دیگر زمانه دستمزد ۱۰ میلیون دلاری برای هر فیلم به پایان رسیده است.

 

«این محاسبات حالا دیگر جواب نمی‌دهد… دیگر نمی‌توان این هواپیما را از زمین بلند کرد.» این در حالی است که خود پیت یکی از بازیگران  گران‌قیمت هالیوود و یکی از صدرنشینان فهرست پردرآمدترین بازیگران هالیوود است.

 

طبق آخرین آماری که نشریه فوربس منتشر کرده (سال ۲۰۱۲)، تام کروز با درآمد ۷۵ میلیون دلار، پردرآمدترین بازیگر هالیوود است و براد پیت با ۲۵ میلیون دلار یکی دیگر از پردرآمدترین‌هاست.

 

براد پیت که به زودی فیلم مستقل «آنها را با ملایمت بکش» ساخته اندرو دامنک با بازی او روی پرده می‌رود این روزها را «اوقاتی خوش» توصیف می‌کند و می‌گوید: «بسیاری از استودیوها به دلیل بحران اقتصادی بیشتر روی فیلم‌های بزرگ و متکی به تبلیغات و سرمایه روی می‌آورند. اما جالب است که همین الان جایی خالی برای حضور سینماگران جوان باز می‌شود.»

 

فیلم‌های «بزرگ» بودجه بیشتری لازم دارند اما انتظار می‌رود سود بیشتری هم داشته باشند. پیت که رابطه خوبی با سینمای مستقل دارد و در زمینه تهیه‌کنندگی هم با فیلمسازان جوان (مثل همین اندرو دامنک) همکاری خوبی دارد، می‌گوید: «شما نقش را به خاطر خود نقش انتخاب می‌کنید و باید با توجه به شرایط اقتصادی مثل همه به یک تعادل برسید.»

 

به گفته او هنوز هم راهی هست که بازیگران از یک فیلم درآمدی چند میلیون دلاری داشته باشند؛ گرفتن دستمزد بازیگری کم و سهیم شدن در سود فروش فیلم. البته این مسئله منوط به فروش خوب فیلم در گیشه است.

 

جود لاو، بازیگر معروف بریتانیایی که هرگز دستمزد ۲۰ میلیون دلاری از تهیه‌کنندگان طلب نکرده می‌گوید: «نه، این پول‌ها هیچ وقت برایم مهم نبوده‌اند.» او که این روزها با فیلم «آنا کارنینا» روی پرده رفته است، ایده بامزه‌ای برای دستمزد بالا دارد: «برخی فیلم‌ها هستند که باید دستمزد بالایی بخواهی تا از شرشان خلاص شوی. باید دستمزد چند میلیون دلاری بگویی تا تو را کنار بگذارند و بروند سراغ بازیگری دیگر.»

 

این درحالی است که در حال حاضر منظور از فیلم کم‌بودجه (به ویژه در بریتانیا) فیلمی است که با ۲۰ تا ۳۰ میلیون پوند ساخته می‌شود. مثلا امسال فیلم «آنا کارنینا» با بازی کایرا نایتلی و جود لاو با بودجه ۳۰ میلیون پوند ساخته شده.

 

البته فیلم‌های مستقلی هم هستند در آمریکا و اروپا که با بودجه‌های بسیار پایین‌تری ساخته می‌شوند اما بازیگران مشهوری در آنها حضور ندارند.

 

بی‌بی‌سی / ۱۱ سپتامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۷۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.