برای حفظ گل‌هایمان باید برنامه داشته باشیم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ورزش ۳ در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

ناصر صالح درباره‌ی بازی‌های مرحله گروهی تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی تایلند توضیح داد: ابتدا برابر اسپانیا دو نیمه‌ی متفاوت داشتیم و در حالی که کادر فنی در نیمه‌ی اول هیچ برنامه‌ای نداشت، خوشبختانه در نیمه‌ی دوم بازیکنان به بازی برگشتند و دو گل زدند.

وی ادامه داد: اما بازی پاناما و مراکش فقط برایمان امتیاز داشت. شاید در این دو بازی صحبت‌های کادر فنی که گفته بود می‌خواهیم در گروه دوم شویم روی بازیکنان تاثیر گذاشته بود اما مشکل اصلی این است که ما برنامه‌ای برای حفظ گل‌های زده‌مان نداریم و این برای تیمی که به دنبال تصاحب یکی از سکوهای جهان است خوب نیست. در بازی با مراکش و پاناما ۳۰ ثانیه بعد از گل زدن، گل دریافت نمودیم. در بازی‌های بعدی این تفکر در کادر فنی باید به وجود بیاید تا ما برای حفظ گل‌های زده برنامه داشته باشیم.

این کارشناس فوتسال در ادامه درباره‌ی حریف ایران در مرحله‌ی یک هشتم نهایی رقابت‌ها اظهار نمود: به احتمال فراوان باید با گواتمالایی بازی کنیم که پیشا سابقه‌ی حضور در جام جهانی را داشته است. با این حال هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. در این دوره فکر نمی‌کردیم که پاناما و مراکش به این شکل ما را غافلگیر نمایند. بنابراین مهم این است که صانعی چه برنامه‌ای برای حریفان داشته باشد، وگرنه هر بازیکنی با تفکر خودش به زمین برود همه چیز به هم می‌خورد. به اعتقادم گواتمالا باتجربه‌تر از پاناما و مراکش بود که به این مرحله صعود نمود و ما باید نسبت به دو بازی پیشی‌مان با برنامه‌تر ظاهر شویم.

مدرس فوتسال آسیا هم‌چنین با اشاره به ضعف بازیکنان رأس تیم ملی و عملکرد ضعیف آنها در گلزنی مطرح نمود: ما در حمله بیشتر از خلاقیت‌های فردی استفاده می‌کنیم اما برای موفقیت در جام جهانی باید خلاقیت گروهی بیشتر شود. البته اگر خلاقیت فردی وجود نداشته باشد تاکتیک تیمی موفق نخواهد شد. با این اوصاف تیم ملی مملو از بازیکنان تاکتیکی است اما مهم این است که چطور از آنها استفاده کنیم.

صالح در پایان نیز درباره‌ی پیشرفت فوتسال در جهان توضیح داد: تیم‌هایی که برای اولین بار به جام جهانی صعود می‌کنند شگفتی‌ساز می‌شوند. پاناما و مراکش برای اولین بار در این مسابقات حاضر می‌شدند و بالطبع نوع بازی آنها روی خلاقیت فردی بود و اگر در آینده از مربی خوبی کمک بگیرند تیم‌های باکیفیتی خواهند شد. تیم ملی ما هم با یک تیم جوان راهی مسابقات شده و کادر فنی باید حواسش را بیش از این جمع کند تا بتواند در مرحله‌ی بعدی از همه پتانسیلش استفاده کند.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.