برای دور کردن مورچه ها از آشپزخانه چه کنیم؟

وقتی مورچه‌ها این موجودات ریز به خانه‌ای نفوذ می‌کنند، ابتدا با شاخک‌های رادار مانند خود به‌راحتی مواد غذایی را تشخیص داده، قبل از هرگونه اقدامی توسط شما با ساختن لانه به راحتی میهمان ناخوانده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛مورچه های خانگی اغلب حشرات مفیدی هستند که با شکار کردن حشرات کوچک و تخم‌ها و نوزادان آن‌ها و جمع آوری ذرات مواد غذایی از نقاط غیر قابل دسترس، به ما در تمیز کردن خانه کمک می‌رسانند.
بنابراین بهتر است با این حشرات مهربان‌تر باشیم و ضمن رعایت نکاتی که برای دور نگاه داشتن آنان ارایه می‌شود، فقط در صورت مزاحمت جدی و بالا بودن جمعیت این حشرات در خانه به عنوان آخرین راه حل، از تله گذاری و یا راه های پیشنهادی برای از بین بردن آن‌ها استفاده کنید.

بوی تند دارچین و فرار مورچه ها

۱) اولین و مهم‌ترین اقدام آن است که موادغذایی را از دسترس آن‌ها دور نگه دارید. با تمیز نگه‌داشتن خانه، غذایی برای مورچه‌ها باقی نخواهد ماند.

۲)برای دفع و دور کردن مورچه ها ازمکان زندگیشان کافی است مقداری دارچین در چند نقطه منزلتان بریزید مورچه ها از بوی تند دارچین بیزارند وتاجای ممکن از آن فرارمی کنند.

۳)برای از بین بردن صفوف دور ودراز مورچه ها از سطح مکانهای مختلف منزلتان کافی است یک تکه نوار پهن مخصوص بسته بندی روی آنها قرار دهیدوسپس نوار را از زمین کنده و دوربریزید به این ترتیب کلی مورچه در عرض تنها چند ثانیه از بین می روند.
۴)با زدن حتی دو بار جارو در روز، مورچه‌ها خرده‌نانی برای غذا هم پیدا نخواهند کرد.

ظرف‌ها را در اولین فرصت شسته، روی منابع غذایی را پوشانده و در جای خود (داخل کابینت‌ یا یخچال) قرار دهید.

۵)میوه‌ و شیرینی‌ مانند آهن‌ربا مورچه و حشرات را به خود جذب می‌کنند، آن‌ها را در یخچال یا داخل ظروف دربسته نگه دارید.

۶)در صورت ریختن شکر یا عسل روی زمین بلافاصله از یک شوینده مناسب استفاده کنید. هر لکه شیرین راه را برای حمله مورچه‌ها باز می‌کند.

۷) اگرچه از بین ‌بردن مورچه‌های تک ممکن است ظالمانه به نظر برسد ولی راه‌حل مناسب و در واقع سومین اقدام برای از بین بردن مورچه‌هاست.

۸)از رایحه های طبیعی که به نظر دفع‌کننده مورچه‌ها هستد مانند سرکه، اسانس نعنا، دارچین، فلفل سیاه، میخک و برگ بو استفاده کنید. آن‌ها را داخل کاسه‌های کوچک بگذارید یا کنار ورودی خانه آویزان کنید.

۹) کف خانه را همیشه تمیز و نسبت به ورود اولین سری مورچه‌ها دقت داشته باشید.
با دیدن تک مورچه‌ای که به هر جا سرک می‌کشد یادتان باشد، آن مورچه پیشرو یا پیشاهنگ است که به دنبال منابع غذایی جدید می‌گردد. اگر این مورچه با اطلاعات جمع‌آوری کرده به لانه برنگردد، خانه شما همچنان در امان خواهد بود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.