برای همه دانشگاه‌ها نمی‌توان یک نسخه پیچید/ اسلام ناب پای منبرهاست

vazir.jpg

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هر زمان که از منبر فاصله بگیریم در بلندمدت ضرر خواهیم کرد، گفت: اسلام ناب پای منبرهاست. هر زمانی که از روحانیت فاصله گرفته‌ایم، کشور و ملت ضربه خورده است.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کامران دانشجو امروز در نشست معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ها با اشاره به فاصله دانشگاه‌های دولتی با دانشگاه اسلامی، گفت: در اسلامی شدن دانشگاه بحث امکانات و پول و غیره مباحث فرعی است و اصل موضوع این است که باید اراده کرد تا در دانشگاه تحول ایجاد شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید در بحث عفاف و حجاب از متخصصین امور دینی کمک بگیریم، تصریح کرد: همانطور که برای دندان درد به سراغ متخصص دندانپزشک می‌رویم، در مسائل دینی نیز باید به سراغ متخصص آن رشته برویم.

وی با بیان اینکه هر زمان که از منبر فاصله بگیریم در بلندمدت ضرر خواهیم کرد، تصریح کرد: اسلام ناب پای منبرهاست. همچنین هر زمانی که از روحانیت فاصله گرفته‌ایم، کشور و ملت ضربه خورده است.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشگاه باید محل خروجی چمران‌ها باشد، تصریح کرد: دانشگاه محل نخبه‌پروری است و کسانی باید نخبه را پرورش دهند که فکر مطهری دارند و یا قائل به فکر مطهری هستند و یا اینکه منش تختی دارند و یا قائل به منش تختی هستند.

دانشجو در ادامه سخنانش به بحث کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد و گفت: اگر ولایت‌مدار هستیم باید شرایط کرسی‌های آزاداندیشی را در دانشگاه فراهم آوریم تا ماموریت کرسی‌ها در دانشگاه‌ها اجرایی شود. در این زمینه باید اجازه دهیم که تشکل‌های دانشجویی نیز ورود یابند و نباید از ورود تشکل‌ها ترسید، چرا که این موضوع یک فرصت است و نه تهدید.

وی در ادامه سخنانش با تاکید بر برنامه‌محور بودن فعالیت‌ دانشگاه‌ها، خطاب به مسوولان حاضر در جمع، گفت: برای دانشگاه خود یک برنامه کوتاه مدت بچینید و بر اساس آن عمل کنید، باید توجه داشت که نمی‌توان برای همه دانشگاه‌ها برنامه و نسخه یکسان پیچید و تنها در مباحث کلان، وزارت علوم برنامه‌های خود را به دانشگاه اعلام می‌کند.

وزیر علوم با اشاره به آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و موضوع مهم انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: این موضوع برای ما فرصت است و برای دشمن نیز فضایی برای سوء استفاده.

دانشجو تاکید کرد: اگر هر فعالیتی که در دانشگاه انجام می‌گیرد، فاصله و مرز آن با دشمن شفاف اعلام شود، در این زمینه دشمن دیگر نمی‌تواند کاری انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به بحث دانشگاه رامین خوزستان و انتشار مطالبی در شبکه‌های بیگانه بی بی‌سی و VOA، گفت: دشمن به دنبال این گونه ترفندها در آغاز سال تحصیلی است، چراکه ما امسال بحث انتخابات را نیز پیش‌رو داریم، در این راستا باید به سرعت شفاف‌سازی شود.

وزیر علوم در خاتمه با اشاره به فاصله سه ماهه بین پایان دوره دبیرستان تا دانشگاه، تاکید کرد: مسوولان دانشگاه از نظرات خانواده دانشجویان استفاده کنند و با ارایه اجازه ورود خانواده‌ها به دانشگاه آنها را با حساسیت‌ها و فضای دانشگاه آشنا کنند تا توجه خانواده‌ها همچون گذشته به دانشجویان جلب شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.