برای ورود خدمات طب سنتی و دندانپزشکی به پزشک خانواده برنامه‌ ای نداریم

۱۳خردادماه،

رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده ارائه خدمات طب سنتی و دندانپزشکی در این برنامه به دلیل نبود اعتبارات رد کرد.

دکتر مسعود صالحی رئیس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده در گفتگو با خبرنگار  علمیممتازنیوز، افزود: در حال حاضر برنامه پزشک خانواده در ۸ استان کشور با نسخه جدید آغاز شده است مردم پزشکان خود را انتخاب کرده‌اند و پزشکان درحال و تربیت پایه و مراقبت‌های سلامت می باشند.

وی در پاسخ به این سوال که عنوان شده طب سنتی هم در نسخه جدید گنجانده شده اظهار داشت: اصلا چنین صحبتی صورت نگرفته است که آموزش طب سنتی به پزشکان و در کل تیم پزشکان خانواده مطرح شده است و چیزی به عنوان ارائه خدمات طب سنتی در این برنامه وجود ندارد.

صالحی در مورد این که آیا خدمات دندانپزشکی هم وارد این برنامه شده است عنوان کرد: فعلا هیچ برنامه‌ای برای ورود خدمات دندانپزشکی به پزشک خانواده نداریم چرا که اعتبارات قابل توجیهی می‌خواهد که هنوز تامین نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا حقوق پزشکان خانواده روستایی پایین است و همین امر سبب مهاجرت آنها به شهر ما شده است گفت: در حال حاضر ویزیت پزشکان خانواده روستایی از سال ۸۴ بهتر شده است ولی سرانه‌ها هنوز در منطقه روستایی نیست در واقع  الان سرانه روستایی ۴۵ درصد شهری در سطح اول است و حل کردن این مشکل در اختیار حالت اگر سازمانهای بیمه اعتبارات لازم دریافت کنند سرانه  را افزایش می دهند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.