برای آزادی رئیس حقوق بشر بحرین تلاش می کنیم

شبکه IFEX که بزرگترین سازمان آزادی بیان در جهان است، درخواست تجدید نظر فوری در مورد حکم ۳ سال زندان “نبیل رجب” – رئیس مرکز حقوق بشر بحرین – را به مقامات بحرین داده است.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، بیل رجب به دلیل حمایت از انقلاب مردم بحرین بر علیه رژیم آل خلیفه  از تاریخ ۱۶ آگوست ۲۰۱۲ به مدت ۳ سال به زندان محکوم شده است. هفته گذشته به دلیل فوت مادر نبیل رجب و شرکت او در مراسم عزاداری، سه روز به وی اجازه خروج از زندان را دادند ولی در روز اول وی را به زندان بازگرداند که پس از آن وی اعتصاب غذا و آب و داروی خود را آغاز کرد که این موضوع موجب نگرانی خانواده وی و مردم بحرین شده است.

قبلا همسر این فعال حقوقی بازداشت شده عنوان کرده بود که  پس از صدور حکم ۳ سال زندان، نبیل رجب به زندان انفرادی منتقل شد .. نیروهای آل خلیفه پس از برهنه کردن نبیل رجب، درحالیکه به او اجازه دادند فقط از یک تکه پارچه برای پوشاندن خود استفاده کند، او را مجبور کردند ۴۰ بار بأیستد و بنشیند؛ این درحالی است که آنها می دانند نبیل از عارضه “دیسک کمر” رنج می برد.

همچنین سمیه رجب گفته بود که نیروهای آل خلیفه قبلا نیز بارها هنگام ضرب و شتم نبیل رجب، به کمر او ضرباتی را وارد کرده اند. همچنین نبیل رجب به دلیل بی اعتمادی به غذای زندان مجبور است از اندوخته بسیار اندکی که از غذاهای کنسرو شده در اختیار دارد استفاده کند؛ چراکه مسئولان زندان فقط هفته ای یک بار به او اجازه می دهند از مغازه زندان خرید کند، و او فقط می تواند هر هفته ۶ لیتر آب با خود به سلول

ببرد.                                                    


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.