برای اجاره کردن لباس عروس تان نکات زیر را فراموش نکنید

۱۲م آذر ،

برخی از مزون های عروس همراه با لباس عروس، تاج، تور، شنل و حتی کفش آن راهم اجاره می دهند و بعضی دیگر این لوازم را یا جداگانه و با دریافت هزینه جدا اجاره می دهند و یا اصلا تاج و تور و شنل مناسب آن لباس را ندارند…

آقایان معمولا کت و شلوار دامادی خود را تا سالها بدون هیچ مشکلی در مهمانی ها و جشن های مختلف بر تن می کنند و از آن استفاده می کنند. اما خانم ها هزینه بسیاری را صرف خرید لباس عروس خود می کنند و پس از شب عروسی، آن را در کمد لباس ها بلا استفاده رها می کنند. اما راههای مقرون به صرفه دیگری نیز وجود دارد که می تواند از این اتلاف هزینه جلوگیری کند و یکی از متداول ترین این راهها، اجاره کردن لباس عروس است.

اما قبل از اقدام برای اجاره لباس عروس، پیشنهاد می کنیم این راهنما را مطالعه کنید تا کمتر دچار مشکل شوید:

۱ – تصمیم قطعی خود را بگیرید
قبل از هر چیز خوب فکر کنید که آیا اجاره لباس عروس ایده خوبی برای شماست یا خیر؟ در هر حال اجاره لباس عروس مقرون به صرفه تر از خرید آن است. اما ممکن است شما قصد داشته باشید لباس عروس خود را به عنوان یادگار نگه دارید و یا حتی آن را به فرزند خود بعنوان یادگاری منتقل کنید. یا اینکه قصد داشته باشید بعد از عروسی، لباس عروسی را که خریده اید، بفروشید یا اجاره دهید. به هر حال این تصمیم شماست اما آنچه مهم است این است که در این خصوص تصمیم قطعی خود را بگیرید چون شاید فرصت دیگری برای تغییر عقیده تان وجود نداشته باشد.
 
۲ – یک مزون عروس معتبر انتخاب کنید
مخصوصا برای کسانی که قصد اجاره لباس عروس را دارند بسیار مهم است که این لباس را از یک مزون معتبر و صاحب نام اجاره کنند. چرا که به هر حال مزون های معتبر و مشهور، شهرت و اعتبار خود را فدای اندکی سود نمی کنند. وقتی بحث لباس دست دوم به میان می آید ممکن است بعضی از سود جویان، لباس عروسی را که به طور مثال یک مشکل خاص دارد به شما اجاره بدهند و بعدها از شما بابت همان مشکل که از آن اطلاع نداشتید خسارت بگیرند و یا اینکه لباس نامناسبی را به شما اجاره بدهند. اگر با مزون های معتبر کار کنید، ریسک این موارد کاهش میابد.
 
۳ –  هرچه زود تر دست به کار شوید
عروس خانم هایی که قصد اجاره لباس دارند باید زودتر از عروس خانم هایی که قصد خرید و یا دوخت لباس عروس دارند، دست به کار شوند. چرا که در اجاره لباس عروس، شما محدودیت های بیشتری در سایز و اندازه و همچنین طراحی لباس دارید. به هر حال باید بیشتر در بازار بگردید تا لباس مناسب سایز و همچنین سلیقه خود یافت کنید. از طرفی اگر زود تر دست به کار شوید ممکن است لباس های بیشتری پیدا کنید که برای شب عروسی شما رزرو نشده باشند و شما بتوانید زود تر از دیگران آن را رزرو کنید. پس این شانس را با تنبلی خود از بین نبرید و هرچه زودتر جستجو را آغاز کنید.
 
۴ – در خصوص سایر اجزای لباس عروس سوال کنید
برخی از مزون های عروس همراه با لباس عروس، تاج، تور، شنل و حتی کفش آن راهم اجاره می دهند و بعضی دیگر این لوازم را یا جداگانه و با دریافت هزینه جدا اجاره می دهند و یا اصلا تاج و تور و شنل مناسب آن لباس را ندارند. پس فراموش نکنید که حتما در این خصوص از مزون مورد نظر سوال کنید تا دچار مشکل نشوید.
 
۵ – شرایط اجاره را مکتوب کنید
بهتر است یک قرارداد برای اجاره لباس تنظیم کنید اما اگر مزون مورد نظر، مایل به تنظیم قرارداد نبود، حداقل شرایط و قوانین اجاره لباس را دقیقا مکتوب کنید تا در صورت بروز هر گونه مشکلی بتوانید به آن استناد کنید. از مزون عروس بخواهید که به صورت مکتوب به شما تضمین بدهد که دقیقا در چه تاریخی لباس عروس انتخابی شما را، تمیز و خشکشویی شده به شما تحویل می دهد. همچنین زمان و شرایط تحویلگیری، هزینه های حمل و نقل، هزینه های خشکشویی و … را مکتوب کنید. فراموش نکنید که گاهی همین مسائل جزئی سبب ایجاد مشکلاتی برای هر دوطرف می گردد.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.