برای احیای موقوفات به همکاری مردم ونیکوکاران نیازمندیم

معاون امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه:

محمد رضا کائینی از فعالیت ۴۰۰ درمانگاه خیریه در کشور خبر داد و گفت: این سازمان برنامه‌های ویژه‌ای برای احیا موقوفات دارد و در این راه نیازمند همکاری مردم و خیرین است.

به گزارش سرویس اجاماعی برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه محمدرضا کائینی در مراسم افتتاحیه هتل موقوفه پارسیا با تبریک ایام پرخیر و برکت حضرت زهرا(س)‌، اظهار داشت: امروز شاهد احیا موقوفه مرحوم اردهالی هستیم و ما وظیفه داریم که از موقوفات به عنوان میراث جاودان امانتداری کنیم.

وی با اشاره به این‌که باید بتوانیم موقوفات را هر چه بیشتر احیا کرده و راه محقق شدن نیات خیر واقفان را فراهم کنیم، افزود: امروز در کشور ما موقوفات به نیازهای اقتصادی، اجتماعی، درمانی و بهداشتی جامعه کمک می‌کنند و با هدایت مقام معظم رهبری و علمای بزرگی که عنایت خاصی نسبت به موقوفات دارند، توجه به وقف در کشور در حال افزایش است.

معاون امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: امروز افتخار داریم که در استان فارس بیمارستان نمازی که یکی از بیمارستان‌های موقوفه است، خدمات مربوط به قلب و چشم را ارائه می‌دهد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۴۰۰ درمانگاه خیریه در کشور مشغول خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: تعداد زیادی اماکن وقفی شامل کتابخانه، دارالمساکین و… در حال ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه است.

کائینی با بیان این‌که واقفان خیراندیش زندگی خود را به آیندگان بخشیدند، تاکید کرد: امروز در این هتل شاهد ثمرات تلاش مرحوم اردهالی هستیم.

وی با اشاره به این‌که امیدواریم بتوانیم با خدمتگزاری و امانت داری نسبت به احیا موقوفات اقدام کنیم، اضافه کرد:‌ به سمت مردمی که راه خیر و برکت را در زندگی خود در پیش گرفته‌اند دست نیاز دراز می‌کنیم و ما نیز در تمام کشور پاسدار و امانتدار موقوفات هستیم.

معاون امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به این‌که در استان قم و دیگر استان‌ها برای درمان، کمک به محرومان، عزاداری حضرت سیدالشهدا و… موقوفاتی وجود دارد، افزود: این موقوفات نیازمند احیا بوده و ما خواستار همکاری و همت هر چه بیشتر خیرین و نیکوکاران هستیم.

وی با تقدیر از کسانی که در احیای این موقوفه زحمت کشیده و تلاش کرده‌اند، بیان داشت: امیدواریم موقوفه مرحوم اردهالی برای استان قم موجب خیر و برکت باشد و خدمات ارزشمند و ارزنده‌ای را به مردم استان ارائه کند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.